Vattenkrig!

Underbar ledig solig dag! Helt fantastiskt väder. Så lagom och så skönt. Perfekt väder för en halv dag på stranden ju. Blev det med. Lias hoppade i famnen när han såg sjön. Ted han kastade sig i vattnet, han tvekade inte vill jag lova. Solen gassade och vattnet skvättes. Lias lekte hur länge som helst i sanden och Ted plaskade runt i sin båt. Lite fika och Tina joinade oss med en liten stund.
Middag hemma, Lias nanar och sen skulle Patrik bli fin i håret! Tina kom inom på en kopp. Efter det gick jag och barnen ut ut ut. Lekte och mest av allt blev det vattenkrig för hela slanten. Ted sprang som en galning efter mig. Som en tok, jag hade inte en chans. Genomblöta blev vi båda två. Lias satt och tittade med stora förundrade ögon på oss. Han pillade stundom med alla leksaker som låg utspridda på gräset. Ännu mer vattenkrig och ännu mer!! Jag skrek som en stucken gris, iskallt vatten. Men ÅH VAD KUL VI HADE!!! Sen hoppade vi i vattenspridaren alla tre. Torkade oss och satt ute en stund på gräset. Katten Izor kom gåendes på gräset och ville bli klappad. Ted har haft uppvisning och Lias satt och klappade i sin lilla stol. Så mycket han beundrar sin storebror. Så härligt att se. HAN kör dock lite med honom, får han inte som han vill så skriker han i högan sky. Ted gör allt för att han ska bli nöjd hela tiden. Ville inte gå in men barnen ville...ha ha. Känner att man vill ut nu igen. Solen gassar ju fortfarande!

  

 

   

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0