Fiesta @ S!esta

JA! Det hade vi! Efter två nätters jobb så var det premiärdags för mig. Första gången men absolut inte sista gången jag går dit vill jag lova. Vilken stämning. Gos med mina pojkar så mycket jag hann med. Ledig än hela nästa vecka än så länge så då ska vi till havet en dag och bada!! Men jag vaknade (åter till min Siesta story) pigg som en mört vid 10:15. Upp och hoppa, solen sken. En varm och solig dag på G. Väskan klar och in till den lilla staden för att införskaffa lite förtäring. När det väl var gjort promenerade jag hem till Farmor min och där satt vi. Vi delade på en cider och pratade Johanna och Farmor prat. Big SECRETS. Farfar kom sedan indönandes efter sin shoppingtur och undrade vad vi höll på med. Min nyfunna vän Tessan undrade om jag inte skulle ta med Farmor på Festivalen. Hon avböjde dock. Ha ha. Trevligt i Kungsparken med lite dryck och prat innan vi hämtade upp Tessans sockersöta syster Josefin. Härliga donna. Vi promenixade i sommarhettan och fick gratis pannkakor. Värmen gassade och visst är det ljuvligt att värmen nu är här! När vi väl var framme utanför och våra band kompletta på armen satte vi oss i gräset och pratade. Som bara flickor kan. För prata kan vi och inte en tyst minut här inte. Det är väll härligt när man träffar likasinnade? Första bandet vi såg var Sahara Hotnights som för mig var en liten flopp faktiskt. Lite menlöst och nästintill inget drag alls. Lite paus i "Förtäringsbaracken" där vi stötte på massa trevliga festivalbesökare. Nästa band på tur var "The Sounds" som var snäppet bättre. OOH JÄSS. Enda gången jag hoppade var dock till "Living in America". Den har man hoppat till för och vrålat så halsen värkt efteråt. Efter det besöktes Tessans trolovades band: Radio Luxemburg. Härligt band och nu var snäppet ännu bättre. Vi hoppade och dansade såklart. Litet stop i "Förtäringsbaracken" återigen. Liten nachostallrik och prat. Kvällen avslutades en Allas Våran Sommar Sångare, Håkan Hellström. Jag är inte så galen i hans röst precis men texterna talar. Hans musik är fin och nu hoppade Hässleholm...Nu hade alla vaknat och stämningen var verkligen på topp. Det är ju så det ska vara. Så é det! Efter en mycket bra konsert så åts det langos De Luxe och en liten titt bland ölen innan det var dags att traska hem i sommarnatten. Sommaren är nu kommen, kvällen och natten var ljummen. Lite kyligt, men ändå ljummen. Kanske att man var ljummen av den ljuva musiken. För av musik blir jag varm... Hem och lägga sig tryggt hos de Finaste som finns. Jag kan säga att jag somnade så gott så gott.

Kommentarer
Postat av: Kikki

2011-06-06 @ 00:40:30
Postat av: Kikki

Åh, jag jobbar med han som sjunger i radio Luxemburg :)

2011-06-06 @ 00:41:17
Postat av: Therese walther

Åh ja e tillsammans me han i radio Luxemburg;) jobbar Kikki på axfood eller?:) då jobbar du med min lillebror med....

2011-06-07 @ 11:48:31
URL: http://www.missfreak.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0