Sparvöga

Kära sol.

Lediga dag och vad ska hittas på idag? Ännu ingen sol framme och jag kollar väderprognoserna stup i kvarten för att se om det kanske blir sol ändå...Sitter och lyssnar på låtar inför morgondagens lilla tripp till Göteborg. Gamla minnen kommer upp då man lyssnar på dessa Svenska giganter. Jag kommer så väl ihåg första gången jag hörde Marie sjunga. Ja, minns minsann det med. Det var min Farmor som spelade en låt för mig med henne: Sparvöga.
Hon berättade att den låten var så vacker och att denna kvinna har en fantastisk röst. Så sant Farmor min!
- Du lilla sparvöga, flyg över ängarna dröm dina drömmar sålänge du känner liv. Du lilla sparvöga...
Det var Farmors sätt att visa för mig, redan då att jag skulle följa mina drömmar...
Deras texter är så så så bra.
Åter till solen, den visar sig korta stunder...Tänker tillbaka på den 4 juli då Lias fortfarande stapplade fram lite. Värme och sol!!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0