ONE

Jag minns första gången jag hörde Metallica. Säkerligen då jag låg i mammas mage, men första gången jag minns var hemma i huset där jag växte upp. Pappa spelade på stereon, och då hade vi radion igång. Tonerna av "One" hördes och jag minns än idag hur jag rös av låten. Pappa skruvade upp (jag minns detta så väl så det är lite läskigt) och berättade att DETTA är Metallica och sedan den dagen har jag varit en inbiten lyssnare av deras musik. Första skivan jag köpte var inte mindre än "Load" följt av nästkommande. Jag är tokig i Kirk (kan det vara för att han är lik Johnny Depp?) och James röst är ONE.

Pappa DU är ONE! För mig betyder musik enormt mycket. Musik ger mig kraft och får mig oftast att tänka på fint.
Låten ONE handlar för mig om just att ta vara på tiden. Ta vara på det fina DU VET. Det du håller kär. Jag håller min Pappa kär,nära hjärtat var dag och just denna låten får mig alltid att tänka på min Pappa. På hur han under hela min uppväxt höll mig kvar på jorden. Hur han alltid fanns där som en trygghet och en fast punkt. Hur illa det än kunde så vara så fanns han där. Utan att tveka, alltid.
Hur man kanske kan känna sig förlamad. Man kan ju känna sig förlamad i sinnet utan att vara det fysiskt.
 Som om man mist en del av sig själv...Men att hitta tillbaka, hur man än gör samt hur det än går.
Jag har verkligen stirrat in i tvn hela kvällen. Jag tittar ALDRIG sant aldrig på TV. Men sedan Lias somnade har jag suttit och tiden har sprungit iväg. Nu är det ny dag och Konserten är slut...



 

I can't remember anything
Can't tell if this is true or dream
Deep down inside I feel the scream
This terrible silence stops it there

Now that the war is through with me
I'm waking up, I cannot see
That there's not much left of me
Nothing is real but pain now

Hold my breath as I wish for death
Oh please god, help me

Back in the womb it's much too real
In pumps life that I must feel
But can't look forward to reveal
Look to the time when I'll live

Fed through the tube that sticks in me
Just like a wartime novelty
Tied to machines that make me be
Cut this life off from me

Hold my breath as I wish for death
Oh please god, wake me

Now the world is gone I'm just one
Oh god, help me

Hold my breath as I wish for death
Oh please god, help me

Darkness imprisoning me
All that I see
Absolute horror
I cannot live
I cannot die
Trapped in myself
Body my holding cell

Landmines has taken my sight
Taken my speech
Taken my hearing
Taken my arms
Taken my legs
Taken my soul
Left me with life in hell

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0