Fruntimmersveckan

Ja, idag är det JOHANNA I kalendern. Den 21 juli och fruntimmersveckan regnar bort enligt en gammal skröna.
Skrönor, vad är det? Jo, det är kanske både sant delvis falskt. Vem vet? Vem kan sätta stämpeln "skröna", finns det sanna skrönor. Ah, nog tjatat om det.
En dag på jobbet och en intensiv sådan. Så glad att vi alla har varandra för ett bra team är vi. Som min kollega sade idag att det känns skönt att jobba med trygga personer. Du har så rätt Andreas. Fina fina Ida. Jag vill att du ska veta att du är en fantastisk kvinna, och på söndag ska vi ha sååå sauuuu jäkla kul! Idag blev det tårtbak på jobbet. Jordgubbar, jordgubbsmousse och chokladmousse. Nu får det snart vara färdigsmaskat Johanna. Som sagt, ska chocka kroppen min sen som jag gjorde sist. Det ger resultat och jag saknar träningen så enormt mycket! Längtar tills den kommer igång, ett pass har jag i veckan i höst och jag tänkte gå på något pass med. Ska bli härligt! Ska erkänna att jag inte alls är nöjd med min nuvarande kost. Jag känner knappt igen mig själv. Jag är annars så PET noga med vad jag stoppar i mig har ätit både tårta och kladdkaka idag. Vad fan händer? Nej, måndag, måndag mina vänner. Back to what i used to be. Efter snart två månaders "äta på tok för onyttigt" så tar jag tag i det och slopar allt vad socker innebär som jag gjort innan. Less på denna satans jävla ångest efter ett mål mat, kan jag gott ha då en del jag stoppar i mig är på tok för onyttigt och det värsta av allt, för ofta. Jag kommer inte fortsätta gnälla jag lovar. JAG gör något åt saken. Ha ha ha.

  En liten tur på stan, en liten tradition har det lyckats bli. Idag kom jag hem med två koftor...Sen tiggde jag till mig galgar med. Jag proppsade på att som stamkund, och allt så kunde jag väll få köpa. Men jag FICK och var välkommen att hämta fler. De har väll fattat att det tär på galgarna här hemma...
Väl hemma, dyblöt så var det kakel på G i badrummet. Åh, det kommer bli så fint även om det tar sin lilla tid. Valde verkligen rätt kakel. WOW! Grillat ikväll, med pojkarna, Svärföräldrarna och Pappa min. Lias blev så lycklig när han såg Morfar. Han tultade fram till honom och har hängt efter Morfar ikväll. De har pratat och kört radiostyrd bil. Lias backade till hos Morfar, tog hans hand och visade att han ville att Morfar skulle hjälpa honom. Knäppte fina bilder på de. Härligt att se att Lias faktiskt har en liten favorit!! Bland några, men har skiner upp lite extra då han ser vissa. Gör vi ju alla, ellerhur? Nu sover barnen, halvt. Klockan är mycket och nu inleder jag tre hela lediga dagar. Oj oj oj. Jag hoppas på en dag med sol, snälla. Men annars får vi se vad vi finnes hitta på. Vet iallafall att jag gärna är hemma och ser kaklet växa på väggarna.

 


Kommentarer
Postat av: Millah

Hej... Allt bra?

Jag har igång massa roliga tävlingar & det kommer in nya titt som tätt!



Du hittar tävlingarna här---> http://millahoman.blogg.se/2009/august/tavlingar.html



Ta hand om dig =) Kramar // Millah

2011-07-22 @ 09:56:02
URL: http://millahoman.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0