3 liter mjölk

Sommaren går med skrämmande fart, och snart kickar ännu en termin av skolan igång. Jag kan knappt fatta vart denna sommaren har susat bort. Jag ska väll göra som alla andra och klaga och berätta om missnöjet att solen håller sig kort. Känner både lust och olust att börja skolan igen, trivs så bra med det jag gör nu samtidigt som det ska bli kul med nya kurser. Blandade känslor som sagt. Även inskolning på skola och förskola väntar runt hörnet. Idag vaknade Lias tidigt och jag fick en liten mysstund med honom innan jag körde till jobbet. Härlig på morgonen, ska han helst sitta i knät länge och mysa. Idag borstade han tänderna sina (han har ju hela munnen full) med Storebrors eltandborste som han så med stark vilja ville prova. Något helt underbart är att vårt badrum går framåt nu, efter nu ett år av renovering så börjar det växa kakel på väggarna och det blir riktigt fint.
RIKTIGT FINT VILL JAG LOVA. Eftermiddagen har spenderats hos Farmor och Farfar. En runda på stan med farmor min. Hon blev med liksom jag förbryllad över rean. Hon klämde fram att:
- Åh, när jag var ung hade jag massvis med kläder och tyckte det var så kul!!!
Ha ha, jasså farmor lilla. Jag anade det...Hon har viss förståelse för mitt lilla beroende. Tack Farmor. Inte som farfar, man ska ha ett antal byxor och endast köpa nya vid behov. Ha ha. Ted har lekt med kusin Erik ikväll. Väl hemma med kidsen blev det fullt ös. Samtidigt som Svärfar jobbade på i badrummet. Golven är torkade här hemma och jag har packat till barnen. Jag vette tusan om jag orkar dra i min packning ikväll. Antar att sängen hägrar väldigt snart...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0