Utan dina andetag



En lördag i familjens tecken, trots mitt "plugg" då Lias sov i 2 timmar. Jag kröp ner i Teds säng, intill min Liten
och varvade med att titta på min lille gosse.
Blev hela kapitel 2, och det tog lite tid att beta sig genom dessa 36 sidor om Psykologiska perspektiv.
Men intressant! Mycket intressant och blir mer och mer intressant för desto mer man läser.
Jag känner något som kallar om man säger så.
Middag och rumpstek var väll inte my way, men utsökt sås och päror, yes.
Ted är och busar och vi har en liten Lias som har feber här hemma. Trött trött trött.
Alvedon har han fått och sover från och till. Just nu sitter han och leker i soffan.
Sov på mitt bröst en stund....
då stannade TIDEN.
    









Jag vet att du sover
Känner värmen från din hud
Bara lukten gör mig svag
Men jag vågar inte väcka dig nu


Jag skulle ge dig
Allting du pekar på
Men bara när du inte hör
Vågar jag säga så

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och genomskinlig grå blir jag
Utan dina andetag

Min klocka har stannat
Under dina ögonlock
Fladdrar drömmarna förbi
Inuti är du fjäderlätt och vit

Och utan ett ljud
Mitt hjärta i din hand
Har jag tappat bort mitt språk
Det fastnar i ditt hår

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
När du inte ser på
Och färglös som en tår blir jag
Utan dina andetag

Jag kan inte ens gå
Utan din luft i mina lungor
Jag kan inte ens stå
Om du inte ser på
Och genomskinlig grå
Vad vore jag
Utan dina andetag

Vad vore jag
Utan dina andetag














Kommentarer
Postat av: Fine

Din vackra, varma, snälla kommentar gjorde mig alldeles rörd, tack fina du!!

2011-01-15 @ 21:24:20
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Fröken M

nä, stackars liten !! Hoppas han mår bättre idag ! Kramar

2011-01-16 @ 11:10:12
URL: http://frokenmela.se
Postat av: teddy

Stackars lille vännen då.

Hoppas han kryar på sig ordentligt.

Ps; den texten är underbar.



kram på er

2011-01-16 @ 19:24:05
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0