A day with

Nu har julen flyttat ut helt här hemma, endast utebelysning som får lysa upp mörka kvällar.
Våren flyttar sakta men säkert in, jag längtar efter ljuset samtidigt som denna tiden är så mysig då man fortfarande kan tända ljus om kvällarna och krypa under en filt. Allt har sin ljusning! Jag ser fram emot att se rabatterna spira av blommor, så mycket lökar jag petat ner i jorden. Jag hoppas det ska så så så och blomma massa i april maj!
Jag längtar som en tok! Mycket jag längtar efter nu!
Dagen har spenderats med Patriks sista arbetsdag på väldigt länge, men det blev en mycket kort dag för honom. Kom hem lagom till frukosten och morgonkaffet. Har spenderat dagen inne hos min Farmor och Farfar och lite Trettonafton middag. Farfar bjöd stolt på Fläskytterfilé med grönsaker och päror. Vi var ute och gick en sväng då Lias sov gott i deras säng och Farmor målade med Ted. Men utan mössa så kröp kylan på mig. Skönt att komma in i värmen sen igen. Risalamalta och kaffe och Toscakaka på det. Farmors goda tosca! Barnen har myst massa med våra gamla Älskade och väl hemma städade vi, hängde tvätten och strök här hemma. Ljus ljus kom!
Älskar mina virkade dukar och deras vackra detaljer. Gamla som gatan, nästan antika. Men antikt är vackert!
Izor och Ted ser en film, Lias har somnat och LuNa strussar runt här hemma som vanligt var kväll. Hon inväntar alltid läggdags och kommer och nanar hon med då!
Vi får se om det går något bra på televisionen ikväll eller som vi hittar på något annat denna onsdag
 första onsdag tjugohundraelva!

 

 

Upptäcka upptäcka undersöka undersöka....


Kommentarer
Postat av: Erica

Jag har städat bort julen också... i år kändes det inte ens sorgligt. Jag vill bara ha vår nu...

2011-01-05 @ 21:20:47
URL: http://horfiwiel.blogg.se/
Postat av: fine

åh, han är på väg upp på två ben lille Lias, sötnooosen.

Ja, jag väntar in i det sista, det är tjugondag Knut som gäller här hemma. Älskar ju alla tända ljus som julen för med sig, det blir till att köpa fler åretrunt ljuspunkter att ha i hemmet, det är en sak som är säker!

2011-01-06 @ 06:28:48
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0