Fantasi och verklighet

Visst är det ganska häftigt att åren går och det går allt snabbare. Hur kan detta komma sig att det känns på detta viset? Hur kunde man som barn tycka att sommarlovet var som ett år och man som vuxen med fyra veckors semester bara känner att tiden den rinner iväg.
Ja, idag hade vi sovmorgon hela familjen. Lias var vaken och skrek inatt mellan 4 och 5, skulle inte somna om utan bara skrek. Jag totavägrar att gå upp och vara vaken med honom, vill inte ge honom det intrycket eftersom han är frisk och inte mår dåligt att man ska upp och vara vaken mitt i natten om det går att undvika. Slutade som sagt med en välförtjänt sovmorgon, sen en lång frukost tillsammans. Jag har suttit med en skoluppgift som nu är klar och det känns skönt. Ska nu hoppa på en annan, just för att just nu finnes tiden. Liten sover gott, och de större pojkarna är nere och handlar lite krubb. Det ska nu flytspacklas i vårt badrum i skrivande stund. Det känns så skönt att nu tar hantverkarna över lite. Roland med personal är här och tiden kommer nu gå lite fortare då det SYNS ATT det händer något. För någon som står brevid och glor som en ko och inte fattar något om rostfria skruvar och gipskivor, ja nu känns det bra. Känns som om Lias ska få bada fint på sin 1 års dag som stundar inom kort. Lokal är bokad för fest för både 1 åringen och 30 åringen. Vi har ju inte plats i vårt lilla tomtehus för 40 gäster...Tvätten är hängde, och nu fortsätter jag in i Ergonomins värld...
Med plats för tankar om psykologin...Lust att läsa lite psykologi med idag. Vi får se vad tiden vill...Jag har iallafall idag hunnit med mina små och det känns bra i mammahjärtat.
 

 



Jag längtar efter helt bar mark och sol, längtar efter svettiga promenader...klänning och kjol..solbränna..
Vad längtar du efter?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0