Ute faller regnet

Ute faller regnet ner. Förra året låg snön. Både lite trist samtidigt som det är skönt att slippa snön ett tag till. Just så mycket snö som ger många problem, många som har svårt för att ta sig ut och fram. Det är redan den 3:e december. Den trejde och tiden den rullar på. Men inte jag med den. Jag kan inte fatta vart denna hösten, terminen och halvåret blivit av riktigt. Kommer ihåg vid terminsstart då man visste hur mycket man hade framför sig. Mycket att beta i och mycket att kämpa för. Nu står man med ett prov kvar och med förhoppning att klara det, samt att Etik provet gick bra. Ett mål jag vill uppnå.
Ted är på semester, ha ha. I förmiddags kom Farmor och Farfar och hämtade honom. Han ska få vara där över dagen, han ville så gärna komma och hälsa på. Över natten vågar vi inte då Farfar fick åka ambulans förra lördagen. En del av orsak till orosmage. Men, de vill så gärna umgås med Ted ensamma. Ted med! Han avgudar de lika mycket som jag alltid gjort. Jag har städat huset och hängt tvätt. Pepparkakorna blev inget vidare. Degen var som gummi och väl färdig gräddade smakade de absolut inget. Så jag vet inte om Pippifåglarna ska få de till kvällsmat? Lias sover nu, zzzzzzzz. Jag ska ta tag i lite plugg inför måndag. Passa på då lugnet finner sig här hemma...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0