Dan före dan före dan före dan före dan.

Åh, jisses. Men en liten suck sitter jag nu och pustar ut samtidigt som jag flinar över dagen. En försovning i morse resulterade i att snälla Farmor Ingrid kom in och såg efter Lias (som sov) så jag kunde köra Ted till skolan i lugn och ro. Hinna stanna en stund och vara med tills klockan ringde in. Det kändes bra! Väl hemma sov Lias vidare. Nana och Zeke kom med frukost och kaffet var klart! Vi mammor gosade barnen och pratade som vi alltid gör. Vi gick en lång promenad, både Lias och Zeke mös i vagnarna. Så frisk härlig luft! Väl hemma igen så fick barnen lite i magen. Vi mammor kladdade på lite mascara för att se anständiga ut. Nana hämtade pojkarna och jag körde med Liten in till stan. Vi hann fixa en massa ärenden. Bara rensa ut på listan "vad som ska göras helst innan jul". ALLA klappar nu klara, ahhh kom på nu. Måste ha en till Tomten med...Ha ha. Kunde inte låta bli då jag såg klappar till mina pojkar. Julkort postade, julklappar lämnade, badrumsclips inhandlade, ny mascara och strumpehåsor. Var det allt? Jag pustade ut & entrade Biblioteket. Där fanns min store påg, och våra vänner. Lias blev lyrisk då han såg alla böcker. Vi läste bok, pusslade och pusslade....
En stund, snarare en halvtimmes TID med barnen. Inga måsten, bara LUGN.
Det blev en sen lunch för mammorna och kvällsmål för barnen på "Nyfiket". Barnen testade sina mammors tålamod idag vill jag lova. Jag skulle kunna börjat gråta emellanåt. Denna trots och envishet är inte lätt och det blir tuffare desto äldre barnen blir. Vilken vilja och vilken slughet. HA HA. Vi brummade sedan hem med två trötta barn som somnade i bilen. Lämnade av barnen hemma, körde vidare. Jag fixade en varsin julgåva, en klassmammas uppgift till alla tre mentorer. Blev nöjd, lika fin hjälp som alltid på Knopp och Stjälk! Tack! Jag slapp tänka här...
Väl hemma hade jag miljoner saker att utföra. Ska det spruta tänk ur öronen?
Klappar slå in slå in slå in, rimma, rimma, duscha, tvätt i maskin, hänga tvätt, diskmaskin tömmas, plockas plockas plockas, kolla genom tråkiga räkningar, bläddra lite i smyg i en ny bok, rensa papper, rensa papper, slå in klappar, rimma. Hänga in tvätt, rimma, städa, plocka...Göra tavla till...Det med, till detta med...
åh den klappen..
Ja, nu hänger mina ögonlock. Har jag nu gjort det? Köpt det, till den. Har jag lämnat det? Postat det?
Oftast glada miner, men även vi kan bråka, tjura och bli osams. Kan vara ganska så kul att ha sådana lite mindre pedagogiska bilder med. Båda sanningarna.
Ändå älskar jag att ha å göra och älskar Julen.








Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0