Skoltag

Idag kickade som sagt var skolan igång igen. Höstterminen är nu ett faktum. Jag var helt förvirrad igårkväll när jag fick reda på detta. Hur kan jag ha tagigt fel på datumet så? I vilket fall som helst så var det bara att ringa återbud till det jag egentligen skulle gjort, skolan går ju före. Sätta sig på bussen och träffa alla i klassen igen. Det var kul! Vi fick oss många skratt redan första träffen, vilket piggade upp mig. Jag hade, som jag skrevit innan haft lite ångest för hösten och vad som komma skall. Speciellt kommande APU har jag fruktat för. Jobba 100 % inom vården var inget som lockade mig. Det visade sig dock idag att vi kommer ha 30 timmar på praktik och resterande timmar studier med uppgifter vi fått. Det kändes redan bättre då. För det är ju inte så många som jobbar heltid inom just Vård och Omsorg. Jag fick en plats på Hemvården, blandade känslor inför det med. Men jag ska prova på med gott mod. Måste prova ju! Nya erfarenheter är alltid bra! Blev en lite titt inom affärer innan jag nöjd med förmiddagen satte mig på bussen. Kommer hem till ett tyst hus, men snart kommer busarna hem. Vi ska ordna bland kläder här hemma. Var ju på IKEA igår (älskade blågula hus) och där köptes det en garderob till barnen. Jag avskyr oreda bland kläder och vill ha allt samlat. Blev även en vit Ektorp klädsel till vår fotpall, som nu skiner vit framför sängen med sängkläder i. Nära och bra till hands, och sen blev det så snyggt med med en vit pall. Ektorp serien är så grann! Lite annan förvaring fick vi med hem. Jag och smågrabbarna var där allena utan Storgrabben som var på tennisturnering. Hur man nu tänkte, köpa en garerob som väger (2 förpackningar dock) 90 kg. Jag tänkte inte, jag tänkte jag köper den. Får jag inte in den i bilen får det vara skit samma. Men....jag gav mig inte och med Teds hjälp gick det. Mammas starka gosse! Det ironiska var att tre vuxna män stod och tittade på då vi slet med garderoben. De skrattade och pekade. De kunde inte komma och hjälpa till, nej nej. De bara pekade. Ted han hjälpte sin mamma och Lias snällt i kundvagnen. Men hur fan kan man bara stå och titta på. När jag väl baxat in allt i bilen står de så nära bilen de kan när jag ska backa ut. Var det för att retas? Mansgrisar!
Hade jag inte haft med Ted igår på IKEA hade det inte gått. Han hjälpte till med lillebror och var så snäll. Uppförde sig exemplariskt! Sen kom han även med smakråd. Fantastiska ungen min! Han kom med en råtta, ni vet en sådan råtta som kostar 9 kr? Han ville köpa den, ok sade jag du har ju egna pengar med dig. Det kröp sedan fram att det var lillebror han köpt den till. Nu vet ju inte Ted vad skillnaden är på 9 kr och 900 kr så det visar på en del. Att vilja spendera sina egna pengar på någon annan, det tyckte jag var fint. Hur fint som helst!

Kärlek


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0