Löven faller

Denna veckan har vår gräsmatta blivit med löv. Ja, gula björklöv pryder nu våran gröna matta på baksidan. Framsidan består mest av bok och björk inne i skogen så dessa löv hänger ännu kvar och är gröna. Men björken visar att idag, speciellt idag är det faktiskt höst. Regnet duggar och det är kallt i vinden. Det är lite dovt ljus ute och barnens höstjackor är framme. Jag har strosat i morgonrock hela förmiddagen. Maken var så gullig och körde Ted till dagis, sedan tog han inskolningen idag med. Jag fick vara hemma och bara vara en liten stund. Morgonrocken värmde och näsan har nu börjat rinna på även mig. Småpojkarna är förkylda, och lite dåsiga. Lunchen är nere, Lias sover och det ser så skönt ut. Stoppade ner min lille kille under sitt täcke med sin Micke Räv. Han gosade ner huvudet i kudden och somnade. Jag sitter och njuter av ännu mer lite lugn tid. Kvällen spenderas för mig på avd 11. Ska bli kul att se hur en kväll ser ut, men antar att det är samma som 12:an.
Tror att jag ska bädda ner mig på soffan och läsa lite.
(Blev dock inte så, spanat in kläder på nätet...)

Ganska så kul då vi var inne på shoppingtur i veckan. Lias var överallt och ingenstans, men kul hade vi. Han var glad för att krypa in i omklädningsrum....

 



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0