Etik

Sovmorgon, åh så härligt! Väl uppe så blev det en riktigt långfrukost innan jag satte mig med skoluppgift. Nästintill klar var det bara att åka in till stan för en första lektion i "Etik och livsfrågor". Spännande och tre timmar gick attans så fort. Sen bar det av till Tyringe och hela familjen Mossberg. Inte träffats sedan Lucas student i början av juni. Vi hade det så bra! Ted busade med sina stora morbröder, Lias lallade runt och var som han alltid är då han inte är hemma: självgående. I början är det alltid lite blygt, men efter en stund traskar han runt själv. Jag tycker fortfarande att det ser så kul ut då han traskar runder med sina små små ben!
Jag måste ju berätta om en sannerligen stor nyhet! Helt glömt bort att nämna det här.
Förra veckan då vi var på stranden hojtade Ted från vattnet:
- Mamma mamma, jag har tappat en tand!
Mycket riktigt den 3 augusti tappade Ted sin första tand och igår sin andra tand. Han hade ätit äpple och tanden hade han svalt. Så den 10 augusti tand nummer två och nu har han en glugg i nedre regionen. Så söt! Tand nummer ett kom tandfén och tog hand om. En guldpeng fick han minsann av henne ;)

Nu i tre dagar i rad har jag en höstkänsla som inte ger med sig. Det känns både bra och lite mindre bra. Hösten för med sig så mycket nytt och som varje år efter semestern så ser jag fram emot julen och alla ljusen. Ha ha. Jo sant. Men först en höst med massa färger, sol och nya tag. Det har hänt så mycket på mindre än ett år nu, och det känns som om det händer saker ständigt. Man är i gungning och gungar upp och sedan ner. Nu vill jag gunga upp ett tag med mina tre pojkar. Jag vill leva väl och fortsätta göra det jag tycker känns bra och är meningsfullt.
Meningsfullt ja, meningsfullt. Alla värderar vi olika, vad man värderar spelar även in på personers identitet och syfte med livet. Vad är menigen med livet egentligen? Att finnas till, leva och dö eller kanske att under tiden man lever uträtta något bra. Stordåd behöver inte utföras. Det är de små sakerna som gör det.
Tänk om alla kunde uträtta "smådåd" var dag?

 

 


Kommentarer
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God eftermiddag.

Hoppas att du har haft en fin helg o får en skön söndag..Vädret har inte varit det bästa denna helg men får hoppas att sommaren ändå vill stanna kvar ett tag till..kram kram

2011-08-14 @ 13:03:54
URL: http://blondis81.blogg.se/
Postat av: Mamma till William och bebis i magen

God kväll.Hoppas att det kommer gå bra med inskolningen för din små sötnosar.Ha en mysig söndag..kram

2011-08-14 @ 16:28:25
URL: http://blondis81.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0