Augusti Feeling

Välkommen Augusti månad. Underbara Augusti månad, med allt vad denna månaden kommer att innehålla!

Ännu en dag och idag vaknade vi till strålande solsken och två glada solskensbarn!
SOM VI AVGUDAR ER!!!!
Efter en sen frukost, (
lite semesterfeeling måste man få ha) så styrde vi kosan mot sjön. Liten picknick, och bad i solen. Vi vuxna njöt på filten en stund, Lias och Ted busade i grusen och byggde. Lias ville ju så gärna bygga han med och Ted med gott tålamod ville låta sin bror vara med under bygget. Sedan samlade de sten och Lias gick som en svans efter sin bror. När Ted gick längre ut för att bada så gnydde Lias efter sin bror! Stod som en fågelunge, rävunge ja en unge vid strandkanten och tjoade efter Ted.
- Vad är det gubben? Jag kommer gubben!!
Vilka underbart undersköna fantastiska barn vi har!
Efter stranden var vi ganska så grusiga, och en dusch fick vi hinna med innan jag fick skjuts in till jobbet.
Vilken taxi, taxi hem med. Lyx!!! Sista kvällen ikväll på schema, har endast dagar kvar och det känns tungt. Jag trivs ju så himla bra. Självklart kommer det fler kvällar, jag håller tummarna för här trivs jag så bra. Oförskämt bra. Nästan lite pinsamt att tycka det är kul att gå till jobbet, ah det ska man väll trivas med? Så många år man ska jobba. Ska man behöva sucka var morgon man ska till jobbet? Nej, ett sådant liv vill inte jag ha. Jag vill göra nytta, le och vara glad. För sådan är jag. Jag har en feeling av att detta kommer gå så bra! Känner det på mig att allt löser sig och klarnar.

 Det är inte meningen (som jag sagt innan) att man ska dansa samma dans genom livet. Ibland dansar man bugg en halvtimme sedan drar man en vals i tre dagar för att sedan övergå i en tango i en dag. Ellerhur?

"Varje människas arbete är ett porträtt av henne själv"

    


Kommentarer
Postat av: simone

goa foton :D

2011-08-02 @ 10:07:38
URL: http://simoneh.se
Postat av: Sofia - Mode, foto & personligt

gör det, kommer nog starta den snart ;D

2011-08-02 @ 13:54:56
URL: http://smnmode.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0