Ute faller snön

på gården bilen står. Det tog lite tid innan vi kom in i bilen idag. Den fick stå igång i en kvart innan jag satte in barnen i den kalla bilen. När vi väl kom ut var det varmt och skönt att sätta sig i den. Snön faller ner och jag märker att nu är det dags att börja skotta igen. Annars blir det lika klurigt som förra året att ta sig upp och fram på vår grusväg. Allt slask från igår är nu is. Hu. Men vackert vintervitt är det ute! Jag visste att jag skulla sätta riset!! Nu är det så vackert med all snö på det. Lias sover nu efter att mamma har roat han med att putsa två fönster på ovanvåningen. Jag fick utöva lite akrobatik när jag putsade det ena fönstret. Lias satt i sin matstol och tittade med stora ögon. Han tänkte nog:
- Åh vad fan håller hon NU på med?
Rent blev det och två fönster till som är stakade! Åh mysigast är det när mörkret faller och man tänder allt. Åh!!

IDAG BLIR LIAS ÄVEN 8 MÅNADER OCH DET SKA FIRAS! Han ska inviga sin nya urgulliga rävbody och vi ska besöka vänner. Vi ska även baka någon kaka och Lias ska få smaka ny mat! Tänk lille Gossen, redan 8 månader nu. För 8 månader sedan låg jag på Förlossningen nu och snusade bebis medans maken hämtade bilstolen. Jag var så förundrad över denna lille gosse. Det är jag fortfarande över mina pojkar, hur kan man få något så fint?!

 

Tjuvsmaka pepparkakor för första gången...



Två underbara!




Kvällsgympa, Liten ville bara ta bandet till kameran...Ser ni den vackra julstjärnan som nu är uppe. Jag älskar den!
Maken kommenterade igår hur fint och juligt här börjar bli, härligt att han ser det. Ser att mamma har baken full om dagarna.

Kommentarer
Postat av: MammaMorran

Vilka fina grabbar! Och ja, det är svårt att förstå vilka mirakel man är mamma till :)

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2010-11-24 @ 15:34:00
URL: http://mammamorran.blogg.se/
Postat av: fine

åh, om det passar så kommer jag jättegärna och hälsar på och dricker glögg, kanske i mellandagarna? Puss på dig sötaste.

2010-11-24 @ 20:04:43
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0