Jag sträcker på mig

Jag är så stolt över min lille kille just idag! Han har varit på BVC och både vågen och måttbandet visade perfekt på kurvan. Han väger 8870 gr och är 72 cm lång. Hans huvudomfång ligger nu på underbara 45 cm! HURRA! Gjorde BOEL testet och han visade klart och tydligt att han både hör, ser och reagerar. Han visade upp alla sina sinnen idag vill jag lova! Lena berömde honom för att vara långt framme i sin mentala utveckling. Tackar och bockar! HON får en att känna sig som en bra mamma! Lias reser sig upp nu utan att tänka på hur eller var. Han är inte rädd för något.
Sedan i måndags då vi blev trötta på att vagga vagga vagga så har Lias sovövat. (precis som Lynette i DH)
Jag trodde aldrig i min fantasi att jag skulle prova detta, men det går så bra! Igår somnade han båda gångerna på dagen snabbt och lätt. Kvällen lite värre igår, men det gick. Vi turades om att springa upp.
IDAG HAR HAN SOVIT EN GÅNG PÅ DAGEN OCH SOMNADE SJÄLV DIREKT. Ännu bättre, nu ikväll när jag kom hem 19:00 från ett pass, svettig, hungrig och trött. Han ville inte ha välling, men så trött. Jag gosade honom, pratade med honom och gör som jag nu brukar fast jag lade sen ner honom i sängen sin. Jag går ner, han gnäller till snarare gnyr. Sen blir det tyst. Jag går upp efter 5 minuter, HAN HAR SOMNAT HELT SJÄLV. Ted blev förvånad och gapade stort!

JAG ÄR SÅ STOLT ÖVER HONOM. Det är så skönt att han kan somna själv, fast detta kör vi med endast här hemma. Där han känner sig trygg och hemma. Han vaknade till och gnydde precis men det är allt sedan klockan 19:20!!

Idag har vi inte gjort mycket utanför huset vårt. Jag har fotat dom sista julbilderna på barnen, designat och beställt julkort och dom två sista kalendrarna. Kollat runt på julklappar, lekt med lego, dammsugat, och lagat färdigmat från frysen
 ( fy fy fy ).

Måste visa mina vackra Nissar!!

 

 


Kommentarer
Postat av: fine

Toppen att han ligger precis på kurva, glädjande besked ftw! :D



till den oinvigde: vad betyder sovöva?

2010-11-18 @ 21:26:50
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Becky

Sovöva? Kul att han ligger så bra till på kurvan :) Cassandra ligger under medel som vanligt, får se hur det ser ut när vi ska till BVC nästa gång hur hon ligger till då :)

2010-11-18 @ 22:15:18
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: Helena Leon o Oscar

Skönt när det går så smidigt.. Vi gör inte det när vi är borta utan då får han somna på det sätt som är lättast då.. Men det är skönt när de somnar själva..



Skönt att han föröver allt som han ska.. Kan tänka mig att det kan vara en bit som känns stressnde..

2010-11-18 @ 22:31:45
Postat av: Angelica

underbara bilder =)

2010-11-19 @ 12:01:27
Postat av: Evelina

Hihi sötnosar! Måste också fota med tomteluva till julkort :-)



KRAM

2010-11-19 @ 13:40:08
URL: http://happilyeverafter.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0