Dagens bus

Åh, idag var det vanlig dag med dagis för Ted. När vi väl kom hem igen jag och Lias så åt vi en god frukost. Busade och sen somnade Liten. Jag lade i en maskin tvätt sen slängde jag mig på soffan. HÄRLIGT. "Våra Bästa år" och kaffe blev det idag, kan inte låta bli att titta på det. LIAS SOMNAR SJÄLV I SIN SÄNG. Liten vaknar och får lite mellis, nu kommer Angelica och Clara. Kaffe till mammorna, och bebisarna pratade och studerade varandra. Blev lite fotosession med Clara! Ombyten, hämta Ted. Sen lite foto igen! Tiden sprang iväg och helt plötsligt så var det dags för Lias att sova igen. Han får en välling och somnade själv i sin säng. Hoppsan vad lätt det var! Vi tar fram fikan och Clara somnar. För första gången någonsin kan mammorna prata ensamma, fast Ted var med i diskussionen så sov dom två små. Vi fick en hel halvtimme att pausa lite. Sen var det full rulle igen när liten Clara vaknade. Ännu mer foto! Dags att sätta in kyckling i ugnen, pussa på Clara sen helt plötsligt var maken hemma. VIPS vad fort det gick! Underbart att Angelica kom idag! Du är FAB!
Vi åt middag sen körde han direkt kändes det som. Uppdrag roa barnen! Jaha, vad ska vi hitta på. Har inget lust att gå ut då det är beckmörkt ute! VI BAKAR! Letar upp ett toppenrecept på nyttiga muffins. Vi sätter igång ett bak och Lias leker på golvet snällt. Lias badar och muffins i ugnen 200 grader i 20 minuter. Torka och smörja Liten, leker med lego...Nu är mamma trött. Ted gör en säng till Izor (skriver Izor själv) av Pappas farsdags kartong, han fick två fina tröjor av sina pojkar. Uppdrag Lias somnar själv. (Trodde jag aldrig att jag skulle prova) Ted får se en film vid 19:30, jag går ner och ger Lias en välling. Kelar, gosar och myser med honom en stund. Lägger ner en lugn och harmonisk bebis i sin säng, utan att han sov. Tar inte lång stund innan han börjar skrika. Nej, håll ut tänkte jag. Han får skrika en liten stund, orkar inte vänta 5 minuter. Går upp, klappar på honom och ger honom nappen. Efter FYRA försök kommer Ted ner.
- NEJ MAMMA! Du fattar väll att du inte kan göra så!!!!!
Jag går upp för femte gången, han har nu legat ner i 20 minuter. Jag ger honom nappen och klappar på honom. Pratar med honom, men tar inte upp honom. Jag lugnar ner honom så han sluter sina ögon och sluar gråta. Snoret gör att det blir jobbigt att andas med nappen. Jag sitter och klappar, pratar med honom och berättar att mamma är här hos honom. Tar inte lång stund, sen är han lugn och somnar in lugnt. Men utan att jag tog upp honom.
* Jag lägger inte ner en ledsen eller hysterisk bebis. Han är lugn och harmonisk.

Undrar om detta kommer att funka? För så som det varit idag har det gått väldigt lätt. Nu kom Patrik hem och han får minsann natta den stora killen. Jag är bänkad i soffan och bloggar samtidigt som jag kollar Anna Anka.
 

 

 

 



Kommentarer
Postat av: Erica

Jag kan inte heller låta bli att titta på "våra bästa år", jag har någon slags hat-kärlek-relation till den serien :P

2010-11-16 @ 22:16:04
URL: http://horfiwiel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0