Vindruvor

Vilken soldag idag med. Förmiddagsfix sen kom Erica och Emilia. Vi traskade (jag sakta men säkert framåt) ner till byn och handlade inför ostbrickan och sen hämtade vi kidsen. Som jag saknat Ted idag på förmiddagen, separationsångest.

Väl hemma efter en rejäl promenad idag med så frossade vi alla med ostbricka. Gud så gott det är med ost!
En eftermiddag då vi gick ut en liten stund till sen var det kvällsfika hos Farmor Ingrid och Farfar Gunnar. Farmor visade oss tofflorna hon håller på med till oss. Hon tovar, gud så fina tofflor. Ser ut som vättetofflor. Såå fina!
Sen gräddades det våfflor a´la Farmor. Inget som slår hennes våfflor.



Våfflor i Juli månad! Varmt och skönt ute var det! Färska bär till hade vi med då...

Idag blev det Farmors hemmagjorda Svart Vinbärssaft till våfflorna, jag hoppade kaffet. Gooodare med hennes egengjorda saft vill jag lova. Inget som slår den heller.

Nu sover Ted gott, Maken är hemma, min kvällsdusch är avklarad och mina MEGA DRUVOR tvättade och inväntar att bli ätna. GUD SÅ STORA OCH SÅÅÅ GODA. Bättre än gottis, vindruvor och annanas är mumma och det har jag alltid älskat. Men det blir nog ingen bebis inatt, det är faktiskt lugnt i magen och har bara lite förvärkar från och till. Men inget ovanligt nu förtiden.
Soffan, megavindruvorna och en bra film nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0