Vår Liten 3 månader

kan inte fatta detta. Vart tar tiden vägen? Samtidigt känns det som om vi alltid har haft honom.

Idag vaknade jag lite piggare. Maken tog morgonmatningen och jag fick sova till 9! Det var skönt!

Sen var det amning och frukost, endast nyponsoppa för att vara på den säkra sidan.
Jag och mina pojkar tog en promenad ner till byn för att skaffa allt till midsommarafton. Varmt som attans var det! Sen hem och maken kom ganska så långt med gräset. Klippte från 11 till 15! Ja det är sant. Jag hade avlastning om jag behövde vila. Men på eftermiddagen började jag bli mitt vanliga jag igen. Då tvättades bilen och rabatter lukades. Lias åt ute under parasollet och Björn kom med en krukros och önskade Glad Midsommar! Jag smälte. Min make han tyckte att han med varit duktig idag trots att han inte kom med blommor...det har han ju med. Jag band midsommarkransar och nu fick maken ta Liten. Satt på gräset ute med Ted och gjorde dom. Så fina blev dom! Sen har jag gjort avtryck av Litens fot och hand. Blev till Storebrors hand med och Litens tår. Så fint. Fotat Lias och han har suttit en stund hos sin bror och tittat på Lillefot. Nu, efter att han varit vaken nästan hela dagen sover han....zzzzz...
Ska hoppa in i duschen och sen knoppar man nog.



    

Lias är nu tre månader. Han tycker inte om att ligga rätt upp och ner och titta. Det ska vara babygymmet en liten stund som kan gå bra. Eller i vagnen som han stormtrivs i med sin babyleksak Pingu. Som han nu börjat "slå på" Han ska helst sitta i någons knä och titta runt. Han är en väldigt nyfiken bebis som ska vara med där allt händer. Han älskar sina händer och suger och biter på dom jämt. Han tycker om att ligga väldigt inbäddad då han ska sova och ska helst ha något att krama om. Han tycker om när man ler mot honom och säger...
- Tuj tuj tuj elller gör smackljud. Han älskar att se sin pappa, mamma eller bror. Han skiner då hans bror pratar med honom. Idag visade Ted Lias lekstugan och han hade gjort Kycklingfilé paj dagen till ära. Till det serverade Ted ketchup och senap. Han gjorde pruttljud på Lias mage då vi fotade. Han är ständigt med och gör allt för sin lille bror. Han visar verkligen hur omtänksam och kärleksfull han är. Har han aldrig visat för någon annan innan. Ted är väldigt kärleksfull och han är snäll, men mot sin bror. Det är kärlek som jag aldrig sett innan. Helt underbart att se hur mycket han tycker om sin bror. Lillebror får även vara med och leka med lego om han vill.
Två små fina pojkar. En fem år och en tre månader.
Båda två underbara POJKAR! Som mamma J älskar så mycket!

Kommentarer
Postat av: Becky

De är så fina dina små pojkar :D Hoppas på att Cassandra kommer bli lika snäll och kärleksfull som din Ted när hon kommer få en liten lillebror eller lillasyster :)

Vad bra att du känner dig bättre, hoppas att du är helt 100 imorgon och kan njuta till max!! Kram på dig vännen <3

2010-06-24 @ 23:52:46
URL: http://smuk.blogg.se/
Postat av: Angelica

Så fina dina barn e. Oh så snygg du e så snart efter en förlossning!! Mega fina bilder :)

2010-06-25 @ 00:36:57
URL: http://angelicaslivo.blogg.se/
Postat av: Janni

Åh vad snart du kommit iform efter förlossningen. AVUNDSJUK!!!

2010-06-28 @ 21:04:30
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0