Solsken




VILKEN HELG VI HAFT! Vilket väder, ja för strålande solsken ska man ta vara på.

Midsommarafton var fantastisk! Vi anlände vid 11 och vid 00:30 körde jag och mina småpojkar hem. Många timmars bus!
Lias somnade då vi kom ut. Han sover så gott i sin vagn. Sen minglades det lite, kaffe och hjälpte Lisa med mat och dukning. Sen satt vi på verandan och tittade när en hel gåsarad skulle gå för att plocka blommor till midsommarstången. Alla hade sina bästa parfymer på sig och glimten i ögat. Satt och mös med min Erica och andra trevliga damer såklart. Andreas och Patrik kommer med en varsin bukett till sina damer och vi fnissar förnöjt. Tänk att dom kan! Sen att jag fick en spann (som var till stången) och Erica en varsamt plockad bukett med band av gräs, det kan ju kvitta. Ha ha ha.
Vi klär midsommarstången och Liten sover än. Sen äter vi mat och sjunger allsång! Lisa hade gjort fina häften proppat med roliga sånger. Efter långt om länge vaknar Liten. Endast i vagnen han sover så länge som han gjorde då. Sen efter att vi ammat i den sköna fotöljen så charmar han alla med sin lilla krans på huvudet! Ja, gissa om man själv bara inte kunde sluta le när man såg honom! Han log och och log ännu mer! Tipspromenad och Lias fick vara i bärselen. Trevligt med en promenad i det vackra vädret och roliga frågor!!!
Lite mat sen igen och efter det var det dags för Jordgubbar och tårta! Mumma!!
Lias var så duktig hela dagen. Ted han lekte och lekte med alla barnen och var även han väldigt nöjd!
När det var dags för lekat satt vi i fönstret och tittade ut på alla. Lias han åt och med tanke på alla envisa knott som började komma ville jag inte ha honom ute. Han åt länge länge och sen somnade han efter en tur i vagnen. Kvällen kom och Lias sov och sov. Vi lekte och grillade. Vid 23 var jag ganska så trött och mätt på det men maken och Ted roade sig för fulla muggar. Vid 00:30 körde vi hem och Maken dansade vidare....
   

   

       

  och många fler tusen bilder.....



Lördagen spenderades vid sjön under ett paraply delvis. Vi var en liten tur vid sjön bara vi 4 och mös. Sen var det grillat hemma hos Svärföräldrarna. Ted somnade i sin Pappas famn och fick sova vidare i Farfars famn...Vi körde hem och Lias åt nattamålet och somnade sen. Han sov gott i sin vagga till 7:20 i morse! Fick somna intill maken denna natten med. Hålla hand och känna sig trygg. Finns inget underbarare!

Idag har det även varit stranden med massa vänner, men en mindre nöjd Lias. Han vägrar sova och den lilla sömn han haft idag på 5 minuter känns inte tillräckligt. Vi mös och Lias han doppade sina små små fötter. Ted kastade sig i vattnet! När jag kom hem med lilleman så fick han en flaska ersättning och efter många om och men så sover han nu. Jag andas ut, tvätten är inne och sängen ska renbäddas med nytvättat. Maken och Ted är på fisketur och jag ska läsa igenom min förlossningsberättelse ännu en gång...Planera för veckan som komma skall...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0