Medvetet



  

Dagen igår bjöd på både shopping och krock. En dag som började bra trots att det var full rulle hela dagen. Vi åkte till sjön, Ted "fiskade" efter kräftor och jag njöt av den lilla sol vi hade. Lias sov en pyttestund men sen ville han inte sova, vaken och orolig. En sådan dag igår...En dag då man känner att man vet inte om man kammat sig eller inte. Vi skulle bege oss till IKEA, men det blev ett stopp hos Fina Erica och pannkakskalas. Träffade dubbelt upp av Sandra och massa barn. SEN körde jag och mina småpojkar på eftermiddagen till IKEA. Blev en del shopping. Lias sov i BABYBJÖRNEN och som tur var under hela besöket. Ted uppförde sig exemplariskt under hela besöket. Han fick dock handla som vanligt, men det var värt att slippa ha en sur unge med. Blev en lammpläd till Lillebror och massa lådor i blått och grönt eftersom alla papper ska vara i ordning. Alla kort dom får när dom fyller år och massa annat som jag tvunget ska spara på. Kan inte slänga...men nu ska det rensas och läggas ner fint när tid finnes. Blev lite nya glas och lite annat smått och gott. En lampa och "Kullmust". Servetter och papper, en stödkudde till matstolen och massa annat småplock. Vi var så nöjda med besöket, jag mest nöjd över lammpläden och att barnen varit så snälla. Ted fick korv och glass och vi hade tid att köra hem innan Lillebror skulle äta igen. PERFEKT tänkte jag. Lias gnällde til lite i bilen sen somnade han...men det varade inte länge. Jag kör på parkeringen och PANG! Jag hinner inte veja undan eller "få bort bilen!, det small och hela bilen flyttade på sig. Blev påkörd på min sida. Jag blev chockad och rädd. Lias började skrika och Ted sade:
- Mamma du krockade, vad häftigt.
Jag tyckte dock det var mindre kul att bli påkörd, men tanke på hur stressas jag nu var. Ville bara hem hem hem.
Jag skakade på huvudet och damen som körde in i mig gjorde en menande min med munnen och armarna. Inget som hon ville heller. Jag öppnade bildörren och min första kommentar var..
- Detta var inte mitt fel!
Det var du ju inte heller. Högerregel och på en parkering, hon hade vejningsplikt mot mig. Bilen tilltuffsad och där stod vi. Jag sket i bilen men var mest rädd för att köra hem. Osäker som jag är när det gäller att köra bil, att bilen ska pajja och hjulet ska åka av och att jag ska köra av motorvägen med två små barn. Vi pratade lite, bytte uppgifter och sen körde jag en gnisslande bil men inte långt...Ringde min räddare i nöden, min far. Och självklart ställde han upp och jag stannade på en mack. Pappa och Katja kom sen och Pappa körde hem vår bil. Lyfte på ramen så att det inte skulle skava mot däcket. Jag var chockad och grät som ett barn. Rädslan över att något kunde hänt med barnen. SÅ RÄDD blev jag. MEN SÅ SKÖNT ATT SE SIN PAPPA!!!!! För att inte tala om lilla Söta Katja med som även hon finns där natt som dag! Väl hemma var det skönt att gå av på vår grus. Åh, kunde kyssa marken. Blev lite telefonsamtal och en liten arg Lias. Inte mycket han sv igår...MEN sov hela natten igen! Från 22 till 7:30!!! Det var skönt. Har han gjort i snart 2 veckor och det gör alla i familjen glada.
Sovit oroligt inatt och hade svårt för att sova igår. Idag har det mailats bilder och ringt en massa samtal. Ska ner med bilen till en verkstad vid middag och det känns som om detta har jag inte tid med nu. MEN...som tur är är damen en snäll person som inte smiter från det som hänt. Inget kul för henne heller ju...Vet att det inte var medvetet och det kändes tungt för båda. VILKEN OTUR.
Hoppas att denna dagen blir lugnare...Lias är lite arg då och då och jag lade ner honom i morse då han vaknat och ville ha mat. Lade han vid bröstet och han viftade med armar och ben...Ville inte ligga still, tog en stund sen åt han. Det gör med en mamma stressad. Nu sover liten och jag ska piffa till mig och ta fram kläder till Ted.
 Hoppas på en LUGN dag!




Kommentarer
Postat av: fine

åh nej!! jäkla skit! Tur att ni alla är ok, men var observant de närmaste 24 timmarna på huvudvärk, whiplash kan komma efteråt, åk in då så att det kan tillgodoräknas i försäkringssyfte och du kan få rätt behandling.



stackare... jag skickar stor och varm styrkekram!! <3

2010-06-15 @ 16:55:53
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0