Beredd?



Födelsepussen för ett år sedan snart....



Ja, denna regniga dagen över. Suck vilket grått och blött väder vi haft idag...Imorgon ska det bli ca 17 grader och molnigt. Kan duga, regn vill jag inte ha. Vill kunna sitta ute och fika med töserna och alla barnen. Sen är det planer för kvällen med...

Jag och mina pojkar styrde kosan mot Växjö och fick träffa Foto Robbe och se hur det såg ut. Fick en snabblektion i blixtar, ljusmätaren, skrivare, kamera....you name it. Vilket dunderpaket! Åhså intressant, kunde nog stått och dreglat och lyssnat länge. (Dreglat över utrustningen såklart) Fick med det hem och med nöd och näppe hann vi hem. Men DÅ var Liten supersulten...AMMA AMMA AMMA. Han var dock inte nöjd alls...
Operationsdelen på shunten började bukta ut. Dags att ringa sjukhuset, sagt och gjort. Lias var åmig och kråmig...
Ner och handla och glömmer såklart något som vanligt..Matdags för oss och sen gick jag upp med Liten i sovrummet. Han somnade i min famn. Jag passade på att ringa Pappa min i lugn och ro och planerade för morgondagen. Sen läste jag i fotomanualen igen...Och igen...
Lias sov inte länge, han rävsov bara i 20 minuter. BADDAGS FÖR båda msåpojkarna! Rena och fina. Sen fick Lias en ersättning. Äta äta äta..Jag har hunnit med att göra inlagda gurkor och biskvibottnar inför kvällen imorgon. SUPERMAMMA!! Imorgon ska jag ha det som jag tycker om ju! Nej inte inlagda gurkor och biskvier tillsammans. Resten av biskvierna görs imorgon förmiddag! MUMMA SKA DET BLI! För det ska jag ha på min dag!
SSK ringde upp, tyckte inte att vi behövde åka in med Lias. Om det buktar mer och inte slutar så åker vi bara in. Och som sagt, vi vet om något är fel på vår lille kille. Får inte hända bara....Tänk vad töntig en förkylning är!
Patrik sitter med sitt kvällsnask och jag studerar. Nu ska sminket av och snart ska jag krypa ner i sängen...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0