Dopp

Oj oj oj vilken hetta. Första semesterdagen! Gårkvällen spenderades med Björn, och han bjöd på Mongolisk buffé sen the i sin nya lya. Lias var med och var så snäll och go hela kvällen. Han bara pratade och skrattade. Studerade Björn väldigt noga med sina stora stora blå. Liten har sedan i tisdags natt börjat vakna vid 4 tiden och vill ha mat. Kanske han ska ha lite mer på kvällen innan sovdags? Sen somnar han såklart om igen. Ammat har jag inte gjort alls idag. Sist jag ammade var igår morse. Hade tänkt att när han vaknar efter sin långa dagslur snart så ska jag amma lite. Hoppas att där är lite mammas mat till min lille kille. Vet inte varför det bara "försvann". Trist tycker jag....
Morgonen spenderades med maken och Lias, eftersom Ted är en riktig sjusovare och nanade en timme längre än oss. Frukost och dagsplanering. Planeringen var att köra med motorsågen och dela alla stockar som sen ska kapas och även köra med grästrimmer här hemma. Sagt och gjort, maken hämtade prylar som behövdes till detta. Väl hemma badar vi Lias i lilla minipoolen! Stolt storebror badar med honom! Såg så gulligt ut! Inser sen att värmen är så så så påtaglig att vi väljer att luka vårt potatis och jordgubbsland. Liten somnar efter bad och vi lukar på. Ted sitter i skuggan (stilla!!!!) och ritar hjärtan till sin mamma. Jag smälter!! "Skördar" lite egenodlad potatis som ska ingår i kvällens middag.

Jag hoppar i poolen, ack så liten men dock så skönt. Svalkar mig med Ted och sen även Patrik efter ett pass. Solar en sväng men har nu valt att köra in barnvagnen i vår källare för att Lias ska få sova behagligt nu mitt på dagen. Jag har plockat och donat och ska nu köra ett styrkepass i min lilla hall!


Sommar 09. Dagen då Liten blev till ,och vi mös vid stranden jag och Ted. Denna dagen minns jag så väl.
Så varmt ute var det!

Kommentarer
Postat av: Fröken M

dagar på stranden är de bästa och viggo hade sin sandstrands premiär idag =) Lugg blir det igen efter sommaren :) Ha en skön kväll ! kram

2010-07-10 @ 17:45:04
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Tova

Men ååh, vill också ha supervärme nu för en gångs skull :/ (man är ju ute på landet och allt) Fattar inte vart förra veckans hetta tog vägen...

Och vad roligt att ni vet precis vilken dag er son blev till, hihi :)

Kram

2010-07-10 @ 18:18:32
URL: http://trasslet.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0