Nybakta bullar

luktar det här hemma!

Idag gick jag och lilleman upp i lagom tid vid 8, tänkte på Patrik som började klockan 6 idag....detta var ju sovmorgon då! Vi åt en mysfrukost på kokt ägg och kaviar med ett stort glas mjölk till. MUMS!
Sen tittade vi på "Prinsessan & Grodan" och mös ner i soffan jag och min lille kille.

Efter filmen startade jag ett bullbak och Ted byggde med sina robotar. Blev fina LEGO robotar!
Bullarna blev rikigt goda och medans dom jäste så hittade jag på massa annat att göra. En maskin tvätt, elda, dra bort all maskering i hallen och pulade här hemma. Bullarna blev DA SHIT! Gud så goda! En plåt med vanliga kanelbullar och en med semlefyllning som farmor brukar ha!
Vi fikade och invätade maken/pappan/herrn i huset!
 

Mandelmassa VS Kanel

Snart ska Ted åka till sin Farmor och Farfar, väskan är packad och vi ska få en eftermiddag, kväll, natt, morgon bara vi 2. Blir förhoppningsvis lite fix här hemma och sen mongoliskbuffé ikväll. Efter det en bra film och mys hemma i vårt hus. Maten ser vi fram emot båda två. Mmmmm, Wokhouse!
Ögonbrynen noppade och efter att Ted åkt ska jag in och ta en LÅNG HET DUSCH!
Vad mysigt vi ska ha det ikväll Min Fina Make.
Nu till mys med lille Ted innan han ska åka <3

Kommentarer
Postat av: Tova

Mm... för mig är det nog mandelmasse-varianten som vinner ;)



Ah, en liten vårbebis alltså? :) själv fick jag min grabb i lördags för en vecka sen, efter en snabb och chockartad förlossning... men nu är vi hemma igen, lyckliga och fullt upptagna med det lilla pyret :)

kram!

2010-01-24 @ 00:45:20
URL: http://www.metrobloggen.se/trasslet
Postat av: Fine

Men Johanna! Du är helt klart min bak-förebild. Och bra på att baka bullar är du också.. hahaha ;)

2010-01-24 @ 13:17:40
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: Louise

Det är ju inte så att man blir sugen med nån reda! Haha!

Måååste baka i helgen! Det är alldeles för längesen jag gjorde det!

Mmmm.. BULLAR!! :)

2010-01-29 @ 07:37:46
URL: http://grooodan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0