En saga



Gud skapar Adam i Michelangelos målning. En lite billigare och oäkta version är inköpt i Rom och är nu inramad här hemma. Jag blev så tagen av denna målning.



En söndag som man verkligen kan kalla söndag. Just det. En dag som man tar som den kommer. Tänk om det är sista söndagen som tre i familjen (då har jag ju inte räknat med våra lurviga vänner)



Får sovmorgon och vaknar av ( ja har varit uppe och kissat inatt....ha ha..annars är det omöjligt att sova till 9:45..) att jag hör koppar och skrammel. Maken har gjort frukost! The och rostmackor med ägg. Åh så gulligt att komma upp och diskmaskinen var tömd och slippa duka till frukost. En dag som sedan bjöd på skottning för min man. Skotta skotta skotta. Snö snö snö. Jag har städat här hemma och tvättat. Ted var ute i snön och busade!
Ramat in bilder och letat efter nallar till bebismobilen som ska hänga över spjälis. Möblerat om i Barnkammaren och är nu ganska så nöjd. Valde att flytta in skötbordet till barnkammaren. Såg så farligt ut att ha det i vår hall.
patrik har monterat byrån, vi har lagat Ungsstekt falukorv med egenkomponerad tomatsås och basilika och Patrik har tränat. Läst Tomebobarnen för Ted och Ett trollbröllop. Mös i sängen länge med sagor!! Sagor är det bästa sättet att fly från världen vår. Jag älskar sagor! Även lyssnat på sagoband.
Nu sover lille killen och jag ska kramar om maken min som varit så underbar idag. Har ont och som alla andra kvällar tror jag att det ska gå över...


LITEN SPARKADE PÅ STOREBRORS KIND IDAG!

Kommentarer
Postat av: fine

åh, elsa beskow sagorna är ju så mysiga! :)

2010-02-23 @ 10:13:22
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0