Koka knäck

Vi bestämde oss för att koka knäck nu ikväll, maken valde att stanna hemma från träning, och förutom att skotta vår stora gård så hjälpte han till med barnen ikväll. Lias och Ted fick vara med en stund, men just till att hälla knäcksmeten i formar står jag för. Horribelt varmt för små små fingrar! Ryggen blir sakta men säkert bättre, var nog promenaden och att jag rör på mig som gör susen. Tror man ju inte när man har ont, men jag är så van nu efter x antal gånger. Knäckkok och barnbus. Lias som ni ser nedan hänger sin mamma i hasorna.
Vi har även tittat på gamla julkalendrar och imorgon ska jag lista dom 10 som jag tycker bäst om! Nu för vi över bilder på den externa hårdisken, och Lias håller på att nattas. Sen är det grown up time och varm choklad!

 



 

Så göra vi när vi kokar våran knäck, kokar våran knäck, kokar våran knäck....Se och lär ungen min!


Kommentarer
Postat av: fine

nomnomnom, det vattnad i munnen på mig! :)

2010-12-07 @ 20:57:09
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: fine

ja! smart make, sånadär knäckstrutar man köper på julmarknader kanske? Långsam njutning när man biter av bit för bit =)

2010-12-08 @ 09:35:01
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: MammaMorran

Mys med knäckkokande men som sagt, det blir asvarmt för små fingrar :)

Hoppas ryggen är ännu bättre idag!

Kram

MammaMorran- funderar på livet & Barn med ADHD/Autism

2010-12-08 @ 09:38:35
URL: http://mammamorran.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0