Hönan

Efter att Lias somnat efter en busig dag och kväll bänkade jag och Ted oss i soffan och tittade på Leilas jul, som vanligt så inspirerade! Vi ska göra dom där goooouda "Julsnöbollarna" snart, mycket snart. Det ska även göras smörkola, julkola och lussekatter och bullar. Vi ska smaska under julen vill jag lova. Patrik och Svärfar har spenderat kvällen inne i badrummet, gips har nu börjat sättas upp. Nu blir det mer och mer ett rum, även om det tar en hell of a time. Men, i slutändan kommer det bli så bra. Vi kommer ha att göra i helgen iallafall både med julklappsinköp och klinker/kakel köp.
Barnen har busat på! Ted har badat sin lillebror, till båda stora förtjusning!
LIAS SKVÄTTER VÄRRE ÄN EN VATTENSPRIDARE. Ted tycker det är skitkul och visar honom hur han ska göra för att det ska skvätta mer. Tur att vi har ett icke renoverat kök än så länge som tål det. För som det kan se ut efter ett bad! Ja, Lias badar i vasken. Precis som vi så många andra gjorde då vi var små. Går hur bra som helst! Jag är piggare idag än vad jag var igår, men jag ser faktiskt fram emot att börja studera. Ska bli kul att sitta i skolbänken igen, sen kommer det inte ta lång tid pga både valideringar och annat. Jag är ganska så mätt på att gå hemma nu. Inte att vara hemma med barnen, men allt som hör hemmet och städ till. Att endast göra detta hela dagarna tär på en. Jag söker redan extrajobb och hoppas på att få ett bra "sommarjobb". Mycket i huvudet som snurrar nu. Jag skulel nog kunna skriva en uppsats om dagens, gårdagens och framtidens bekymmer, tankar och löften. Nu avslutar jag med att berätta att nu ska denna Hönan gå och ta en lång varm dusch.

 



Pussla med bror sin! Lias får vara med på allt, men det finns vissa villkor...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0