Vi hade det så mysigt

Det var så ljuvligt att komma iväg med mina pojkar i hela fyra dagar.

Vi styrde kosan mot Skånes Pärla Österlen! Barnen var så snälla i bilen ner och det började ju toppen!
Med bilen fullpackad så anlände vi till vår lilla primitiva stuga med endast kyl. Inget rinnande vatten och en liten bit att gå för att värma ersättning och uträtta behov och tvaga sig. Men oj så härligt att känna havsvindarna fast att vi bodde en bit från havet. Vi packade snabbt in och var alla överens om att havet skulle vi till.
Det blev en tur förbi Simrishamn och sen till Kyls strand. Där badade jag och Ted! Sen vidare mot Kåseberga och åt kvällsmat med utsikt över havet. Vi tog en promenad upp till Ales stenar och blickade ut över havet. Vilken utsikt! Väl hemma sov jag oroligt hela natten, precis som Lias Liten. Kan vara att man inte kände sig hemma mån tro.

Tisdagsmorgonen började tidigt och vi begav oss efter många om och men till TOSSELILLA! Vad vi busade hela dagen. Tiden den sprang iväg. Ted roade sig i Tarzan banan, åkte karuseller för full hals och allt ville han åka. Han klappade getterna och matade Karparna (som folk trodde var guldfiskar..??) Koikarpar som var enormt stora! Man kunde ju klappa dom så tama dom var sålänge dom fick mat! Vi busade hela dagen och hoppade studsmattor, tog lotter och Ted fick kasta pil och handla. Han var i sitt esse vill jag lova. Drömmen för barn ju. Lias var mest i Babybjörnen då han var vaken, han tittade och tittade och skrattade och skrattade. Vi vaskade guld och spelade minigolf, men där var så mycket att göra och så mycket att se så vi spelade aldrig klart. Åt god mat i skogsdungen och det enda vi "missade" var badlandet. Var inte riktigt badväder. Ted var tvungen att mata getterna innan vi skulle köra mot stugan igen. När det stängde var vi ju tvugna att gå och efter att Ted testat allt under tiden vi sakta men säkert gick ut så var vår lille Kille så nöjd och glad!
Kvällsfika i vår lilla stuga efter ett besök hos Bo Olsson i Tomelilla...
Denna natten sov vi sååå gott!

Onsdagen bjöd på en härlig morgon sen körde vi till Simrishamn, min favoritpärla!
Vi parkerade vår Pärla vid hamnen och strosade vid småbåtshamnen. Kollade efter fiskar och Lias somnade i vagnen. Vi gick in på en liten liten gata och strosade bland dom vackra husen. Åh vad fint där är!
Kom in till om mysiga gågatorna och tittade i massvis med affärer. Hittade en mysig prylbutik och i den tittade vi länge. Köpte ett gott the Blåbär Lingon och en vacker ask att förvara alla mina fotografier i. Så tråkigt med alla dessa gröna fickor. Nu kan jag förvara mina foton vackert. Ted hittade sin favoritaffär med, sen var det marknad med. Vi stannade på Café Österlen och smaskade på fika. Sen gick vi en liten runda till. Jag lämnade pojkarna i en allt i allo affär och styrde benen mot marknaden med Lias på magen. Hittade jättesöta mössor från "LITEN" så passande. Lias fick en "helmet" och en vintermössa. Köpte en handgjorde liten liten väska och en fin klänning till mig själv. Tänk om hon hade haft en affär. Synd att hon bor utomlands för hennes klänningar fastnade jag för direkt!! Nöjda efter shopping så gick vi mot bilen och bestämde att eftersom värmen kom så blev det stranden. Tobisvik here we come! Vi njöt av havet och Lias somnade. Patrik och Ted badade och jag plockade stenar på stranden. Vi hade det mysigt bara vi utan måsten! Var tvugna att röra på oss eftersom vi hade en tid att passa. Blev en inte så trevligt besök på Ingelsta Kalkon, maten vi köpte var inte så god men kan vara att vi var lite stressade. Vi körde sen mot Nordens Bäst bevarade medeltida borg, Glimmingehus!
Vi gick runt i borgen och tappade bort Ted ett antal gånger. Riktig busunge!! Sen tittade vi på Tornerspelen. Riddare kom in med lansar och utmanade varandra. Hästarnas hovar stampade i marken och riddarnas rustningar sken i kvällssolen. Blåste i flaggorna gjorde det och gycklarna roade oss med att gå på lina och medeltida musik spelades.

Torsdag och idag var det hemfärd på schemat, fast inte förrän på kvällen. Dagen spenderade vi hos Mormors syster Anna som har stuga precis vid havet. Tänk att vakna och höra vågorna från Maj till September. Lias sov en bra stund efter att Anna matat honom. I hela tre timmar nanade vår Liten i vagnen och vi hann med att äta middag, bada, fika en strandpromenad på tu man hand. Sen badade även jag. Solen tittade fram och där låg jag på stranden och lyssnade på vågorna. Ner kom mina två pojkar! Vi ska med bada. Gjorde vi med. Jag, Patrik och Ted busade i dom stora vågorna. Patrik dök i vågorna och simmade med vågorna. Jaha, kan väll jag med och efter några dopp var man varm. Ted skulle även han. Med hjärtat i halsgropen såg jag hur Ted slukades av vågorna som var höga och hoppade sen upp igen. Lite läskigt, men Ted bara skrattade. Efter ett bygge av sandslott så körde vi mot hemmet...
Väl hemma var det skönt att öppna sin dörr...
Välkomnades av två väldigt glada katter!!


Tobisvik



Kåseberga









Ales stenar och underbar utsikt samt en tokrolig familjebild...











Tosselilla bus och en bild på två trötta pojkar i stugan. Ted visar sitt nya lasersvärd för lillebror som tyckte det var så häftigt!!













Onsdagens nöjen











Kyl

Kommentarer
Postat av: Fröken M

Det där är vad jag kallar en riktig TOPPEN semester !! kram

2010-08-07 @ 16:21:54
URL: http://frokenmela.blogg.se/
Postat av: Fröken M

Ja, det var lite kul att de frågade om de fick ha bilden i sin kampanj. Vi ska givetvis spara en affisch och visa viggo när han blir äldre - att han var modell som bebis ;)

2010-08-08 @ 10:22:06
URL: http://frokenmela.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0