Kräffsa

Gårdagen var den bästa på ett tag, jag är tillbaka efter "pmschocken"!

Det blev lite jobb för mig på förmiddagen tillsammans med far min ;) Bättre kollega finns inte! Jag skurade och donade och det är första gången jag ser pappa städa med en diskborste, på ett kakelgolv. Jag var städarbetsledare. Patrik fick ta en liten paus i byggarbetet och ha barnen. När jag kom hem efter tre timmar hade lillebror sovit hel tiden och precis vaknat! Oj oj oj!

Patrik fick studsa in i badrummet och såga gipsskivor, mindre kul för honom. JAG tog med mig barnen till MAXI och fyndade gummistövlar till Tedden. Inget regnställ då dom var så tråkiga..
Lite annat som fick följa med hem och mitt i lösgodisplockandet så bajjade lillebror. Köpte blöjor och vaskelappar och in på toaletten på Maxi. Tedden och Lias var så snälla hela tiden!
Hemm igen och Lias fick smaka banangröt för första gången. Han är dock en ersättningsunge fortfarande. Inte alls lika "matglad" som sin bror. Men ner gick det och han höll sig på det en stund. Helt plötsligt när jag står med Lias i Babybjörnen och hackar lök dyker alla upp! Farmor Farfar, Björn, Henke, Angelica, Clara, Svärföräldrarna och kusinerna. Fullt ös!!! Lias lämnade bort sin babysitter som inte använts på väldigt länge. Farmor kommer som en räddande ängel och tar Lias medans jag kan laga maten. Svärföräldrarna och min Far som även han dök upp tog med Ted på fiske. Björn hjälper Patrik i badrummet! VILKET GÄNG!

Farmor och Farfar gosade med Lias hela kvällen. Jag fick en sylåda av Farmor som hon knåpat ihopa så sött! IDAG HADE DOM KORGEN MED SIG....tssss.
Kvällen spenderades sen med Maken, Lias och Björn. Bakad potatis i uterummet och hotellletande och bokande. Lias kollade på klipp med broren sin. Han satt som ett ljus! Gulligast av allt var när han satt i sin brors famn och tittade på dessa roliga PIXAR fåglar! Första natten i SPJÄLSÄNGEN och han har sovit gott hela natten..

Idag sak det kräffsas!!



Ingen mer vagga, snyft...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0