Barnens shoppingdag

Idag var första arbetsdagen för maken (jobbar dock bara mån och tis denna veckan) på 7 veckor! Bytte några dagar eftersom att nästa vecka bär det av till Stockholm, så två dagar byttes ut. Idag var första dagen med barnen utan maken på länge. MEN vi har haft det så bra! Vi tog bussen in till stan och barnen har fått lite nya kläder! Lias fick tre nya bodysar, ett par coola hängslebyxor och en keps. Ted fick regn/vindkläder, kalsonger, strumpor en kepsmössa. Sen skaffade vi present till Syster min! Min Syster yster och Andre bjöd på kaffe och bullar i sin fina lya. Vi pratade omTurkietresan och framtiden. Var så kul att träffas! Blev en tur till lekplatsen innan vi tog en knökfull buss hem. Jag avskyr att åka buss, men Ted älskar det. Jag är ofta lat och tar bilen, men idag hade jag inget val. Så en del promenerande blev det!
Väl hemma var det Korvgryta på schemat och tvätt som skulle vikas. Maken gav Liten gröt, Svärfar jobbade i badrummet och Ted slappade som aldrig förr på soffan! Nu sover båda barnen, Ted ska till dagis imorgon!
Vi ska få lite egentid nu...jag och maken min.







 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0