Fem veckor

liten liten.


Lias är 3 veckor och två dagar på denna bilden. På väg hem från LUND och ska bara tacka av Nils.

Idag var det BVC på schemat efter en förmiddag bara jag och Lias. Vi tog en powernap i en timme med. Det var skönt!
Liten Lias vägde idag 4100 gr och var 54.5 cm lång. Huvudomfånget låg på 39 vilket är bra, huvudet kändes bra och Lena bytte förband och tvättade. Det såg så fint ut! Lias hade med en ros i oasis med vårblommor till Lena. Hon blev så glad att hon grät. Alla som jobbar inom sjukvården borde vara mer uppskattade.

Sen körde jag och mina små pojkar ut till Mormor och Morfar. Ted lekte med kusinerna och jag mös i solen ( inte skönt då den gick i moln) med dom gamle och Puff.

Nu regnar det och grillningen blev mindre lyckad, men korv åt vi...dock inne. Lias ska äta och äta ikväll...Mamma vilar lite nu. Men inte länge man kan vara ifrån honom, fast att han är i rummet intill.....

Idag skrek och skrek han, men jag var ju tvungen att lägga ner honom då jag skulle klä mig. Tillslut tystnade han och jag gick in för att kolla vad han pysslade med. Han låg och tittade och "pratade" för sig själv. Jag kallade på honom. Då började han fäkta med armar och ben, letade med ögonen och sen började han "kalla" på mig...han skrek!! Ha ha ha...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0