Kinesisk kalender

Förutsäg din bebis kön med kinesisk kalender - pojke eller flicka?

Enligt legenden begravdes den Kinesiska kalendern för att bestämma könet hos ofödda i en kunglig grav för mer än 700 år sedan. Sedan den nyligen återupptäcktes har den använts för att förutsäga könet hos foster med ledning av moderns ålder och månaden i vilken befruktning skedde.

Tjiiit. Ingen må bra dag idag alls. Vaknade med snor nere vid fötterna (okej nu överdrev jag) huvudvärk och sjukt ont i ryggen. För att inte tala om detta illamående och yrsel som ser ut att bli värre...
Skjutsade Ted till dagis. Min lille pojke skulle ha gympa för första gången idag!!! Gympaväskan med såklart! Jag var så eld och lågor.
Hem och vilade en stund framför tvn. åt frukost och sen var det Våra Bästa år. Ha ha. I know denna serie. But i love it! Patrik vaknade till och jag hängde tvätten. Sen var min man duktig och satte upp lister runt balkarna. Blir fint ju!!!
Lilleman på dagis och gympan hade gått bra! Vad kul för honom. Nu ska vi handla fina gympakläder till lillen med sen när vi ska till Ullared! Vidare till Kyrkis och jag var lite tveksam till att lämna honom där....men Rami var där så det gick bra. Dom var sen ute i skogen i två timmar. Jag och Nana var ute och gick och drack kaffe. Skönt att röra på ryggen lite. Får se hur det ska gå med spinning/pumpen imorgon. Hm..
Hämtade Boysen, härligt att få hem honom. Saknat min lille kille idag! Nu har vi en eftermiddag bara till att mysa.
Ted var så snäll när jag tagigt tempen och konstaterat att jag har feber. Vilket jag misstänkte. Det känner man ju...ingen hög feber. Men jobbigt med feber, inte haft sedan i februari då vi alla var sjuka här hemma.
Pappa kom och vi gjorde fruktsallad. Busade med katterna och sen kom Sanna och hon är ännu kvar. Barnen är så snälla och vi tittar på film. Önskar bara att jag mådde bättre. Huvudet värker och spänner, ryggen ska vi inte prata om. Tar ett tag när man suttit ner tills värken går över. Blö.
Kollade det kinesiska testet...haha.
Enligt det ska vi få en flicka! Någon minut senare KÄNNER JAG BEBISEN RÖRA PÅ SIG.
Kändes som en bubbla som sprack. Helt säker på att det inte var maggaser...ha ha. Vad roligt!
Sanna hon undrade om det gjorde ont, sötnosen.
Nej, det gör inte ont. Bara mysigt! Mer mer rör dig mer snälla. Sitter och väntar nu, men inget händer. Bara en liten bubbla som sprack! ÅH! En gång till SNÄLLA!! Det är din mamma värd Pyret!





Bilder från grillkvällen på dagis. 090914

Kommentarer
Postat av: Helena o Leon

Ät en banan eller liknande innandu går upp på morgonen o ta dig sen en postafen till det, ligg kvar tills du ätit o tagit tabletten.. Det kan fungera.. Fungerade för mig... O ät ofta men lite, fungerade för mig med... Kände precis när blodsockret sjönk för då blev jag illamående o yr... Lite tips här ifrån:-)



håll koll så du inte får bihålsinflammation .. Är lätt o få vid graviditet o förkylning... Jag hade ont i huvudet o var tung i huvudet... Prova rinocourt mot nästäppan två sprut morgon o kväll i varje borre.. Används mot hösnuva men det fick jagvid bihålsinflammationen o andra har fått det vid graviditetsnästäppa:-)



Oj lång det blev... Men nu fick du lite tips som kan lätta upp vardagen:-)



kram

2009-09-16 @ 20:52:29
Postat av: fine

men det är klart du ska ringa söta tilling (herregud, tänk att det är... hm... 12 år sedan vi hittade på de namnen) du måste se efter dig själv.

Så det sägs att det är en flicka? Hoppas du på en liten tös? :)

Jag skickar tankar till din bakdel att den skall slappna av och inte vara ett sånt hardass, haha :D Kramar

2009-09-16 @ 22:15:04
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0