Yrsel vill jag lova

Dagen har varit så jobbig. Så jobbig.
Vaknade efter att endast sovit någon timme. Bebis har varit vaken hur mycket som helst inatt, och hållt mig vaken. Lämnade Ted på dagis och tack och lov att det gick bra. Kommer hem, tvätt in i maskinen...sen lade jag mig på soffan efter en liten kopp kaffe.
Vilade och det var så skönt. Patrik ringde för att se hur det gick med Ted idag, han var ledsen tidigt i morse då Patrik skulle till jobbet. Lill killen har växtvärk kom det fram ikväll...Stackaren..

Jag somnade sen och sov som Törnrosa, lugn i magen...


Jag var inte ensam, nej långt ifrån...Izor somnade på soffan med mig. Mysiga goa håriga vän.
Sen lade han tassen på mig....
Kanske han förstod att jag inte mådde bra?

 

Det var så skönt att få sova, helt slut efter en natt utan sömn. Hur ska det gå sen? Ha ha..
Men jag antar att kroppen är lite skör nu.
Hämtade hem Ted och leksakskatalogen hade kommit. Han blev så glad och sen tittade vi i dom, väntade på att Patrik skulle komma hem. Kaffet väntade ju.


Familjen åkte ner för att han handla, sen lämnade vi bilen och gick hem alla tre. Pojkarna sprang, vi måste ju börja puffa på Pappa nu Ted!!!
Kommer hem och sen ritar vi alla tillsammans, känner hur jag mår mer och mer dåligt...
Får lägga mig ner, och det blir bara värre. TOA TOA TOA ggr 100 känns det som. Hinner inte gå från toan innan jag måste gå igen. Mådde illa, kändes som om jag skulle spy vilken sekund som helst. Yrsel så jag fick sätta mig ner på golvet. Jag var helt säker på att jag skulle svimma.....bara inväntade det. Jag kände det kalla känslan och krypninarna i kroppen...nu svimmar jag. Men eftersom jag satt ner så lyckades jag ta mig ur svimattacken.
- Ska vi ta tempen Älskling? Man kan vara yr när man är gravid....36.6 + ½ 37.1. Ingen feber...
Älskade Patrik fin du är, lille Ted kommer fram och jag ber om papper för tårarna kommer....Han springer och hämtar och klappar mamma på huvudet. Sen var han väldigt nära mamma länge för att se hur jag mådde. Yrslen släppte lite och jag kom på benen till soffan....sen senare har jag nu ätit. Både mat och två goa lass med Sorbet Hallon glass. Min man vet vad jag älskar, Hallon....mmmm...
Mår helt ok nu, men fortfarande yr och omtumlad. Har sammandragningar mer och mer. Känns som om detta är något jag ska prata med BM om. Dom kommer ofta, det gör mig lite orolig...Har ont i livmodern med, fast inte i samband med mina sammandragningar...
Dags att krama om mannen....tacka honom för att han är så UNDERBAR som han är.

Kommentarer
Postat av: emily

vännen, jag tycker nog också att du ska prata med BM om detta. Kanske finns det ngt hon kan göra för att underlätta lite för dig! inte meningen att du ska gå och tänka såhär nu. Sammandragningarna behöver inte betyda att bebis kommer tidigare. ett sätt för kroppen att förbereda sig för 17 mars ju! ring om det är något. love u!

2009-11-17 @ 07:11:22
URL: http://emilystankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0