Sakta sakta

har julen börjat flytta in här idag ;)

Började dagen med morgonkaffe hos Nana sen hemåt och Erica kom. Hon hjälpte mig med ett jobbigt fönster att putsa (i en trappa), sen fick jag hjälp med några till....har en del fönster..
Sakta men säkert började julen flytta in. Allt ska dammas noga i ett rum innan julsaker flyttar in.
Sanna ville stanna och leka med Ted, självklart fick hon det. Jag pysslade hela eftermiddagen och långt in på kvällen. Samtidigt som jag bar ner lampor, bar jag upp julsaker. Börjad estäda och ställa fint i förvaringsrummet i källaren. Städa städa, knega knega..Fönster efter fönster ska noggrannt planeras. Jag har pippi på detta!
Allt är upp nu men mer fönster kvar att putsa och damma i rummen. Ser att vi fattas lite till våra fönster med, hade ju inte sovrummet klart förra året. Så det blir till att planera om lite.
Tar lite för var dag, orkar inte mer. Känner mig blek som ett lakan, helt svimfärdig nu så trött jag är. Var bara på toa och Ted han hade somnat på soffan. Så trött var han med, tur att vi hann dricka vår OBOY. HIHI.
Jag ska slänga mig i sängen nu så att jag orkar med morgondagen.



Julgranen flyttar in julen 08. En vecka kvar till julafton, tradition i vårt hus ;)

Denna julen är sista julen som tre (fem med katterna såklart). Nästa år är vi fyra stycken.

Jag undrar så hur DU kommer se ut? Vilken hårfärg får du? Får du brungröna ögon som Storebror, eller gröna som mamma och pappa? Får du mammas eller pappas ögon, Storebror fick ju pappas ögon...och min mun. Kanske du får en stor mun som pappa och stora ögon som mamma? Hujedamej så nyfiken jag är!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0