Pappas vagga

Idag är det PAPPAS DAG! Alla pappor ska få en extra kram idag eller bara få veta att dom betyder så mycket.

Ted han fixade och donade i morse...Jag gjorde frukost (morse och morse, vi sover så länge...tss passa på)
Ted han fick en kopp han skulle slå in till sin pappa, gjorde han själv med. Så gulligt. Blev så charmigt inslaget. Sen klippte han och klistrade. Så gulligt! Sen ville han ha mer paket att slå in och vi fick ta en ny tandborste och nagelsax att slå in. Ha ha ha..
Han kröp upp till sin pappa i sängen. Sen mös vi med en god frukost på mina bullar.

Efter det var det Gåsamiddag hos Svärföräldrarna och firade alla Pappor som fanns där :)
Svärfar Lennart fick lotter av ossm men vann tyvärr inget på dom. Dessa utdömda lotter, kan man inte få vinna ibland?
Maten UTSÖKT, det är ju så gott! Sen äppelkaka till dessert.
Kaffe och pepparkakor..mmm.
Katarina och jag gick upp och kollade in hennes Ullared fynd. JAG VILL HA HENNES 50 KR present...åh så fin.
Httade en vagga! Eller hittade och hittade. Patriks farfar gav den till förstfödde Helene. Nu ska vi bebis få ligga i den. Ted låg i min vagga när han var liten. Den har vi här hemma, men denna är finare och kanske att vi har två stycken. Man använder vaggan så kort tag med. Lite synd tycker jag för det är så fint med vaggor. Något som alla bebisar ska ha tycker jag.

 

Här är Ted i sin vagga på mamma Johannas 20 års dag. Vaggan som jag låg i när jag var liten och som min Morfar gjort.  TRE VECKOR GAMMAL och utskriven från BIBA.




Vad tänkte jag här? Minns att jag hade tårar i ögonen och var så nervös för vad som komma skall...
Några timmar senare är jag nybliven mamma. Jag längtar! VI LÄNGTAR!!

Gravidyoga ikväll med. Skönt, synd bara att det är en bit att köra. Känns som om hela kvällen går. Fast man "yogar" bara en timme. Övningarna ska få papper på sen så att vi alla kan yoga hemma. Men det är skönt och en mysig kontakt med bebis i magen framför alls. Det är mysigt, bebbe var vaken denna gången med.

Kommentarer
Postat av: Dancing queen

Iiiih! Jag älskar alla foton på bebismagar! Det är så vackert och spännande att få se/läsa om hur det utvecklar sig!

2009-11-09 @ 18:45:08
URL: http://ijustfeellikedancing.blogspot.com
Postat av: Janni

Åh du har testat gravidyoga.. vad tyckte du? jag har ju lånat en dvd av en bloggläsare... hoppas det ska hjälpa mig att slappna av..

2009-11-09 @ 20:00:16
URL: http://innaj.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0