Solen går upp och ner

Så är det, och alla känner nog så ibland. Just idag känns allt GREAT. Härligt med dessa dagarna.

Igår så jobbade jag till 14:15. En otroligt rolig kaffepaus med gänget på jobbet. Skrattade så jag fick ont i magen.

Tänk att man kan ha så kul? Det är väll underbart!!!!
Cyklar upp och hjälper Pappa & Katja att flyttstäda. Fina Marina var också där, vi fixade klart allt! Jag fick mammas gamla stickekorg och en spegel. Den stickekorgen har många gamla minnen med sig. Älskar den. Fast att jag inte pratar med min mamma så är det ett fint minne att ha från henne. Kan ännu känna lukten av hennes nystan..ljudet när hon stickade koftor till mig och min syster.
Efter det blev det Sjöstugan och god fika! Det var skönt att sitta ner lite och ta en kopp kaffe i lugn och ro.
Hem och Fiskarpojkarna anländer. Min Pk har fångat två aborrar och Sax en. GRILLNING!
Jag hämtar hem Ted som lekt med sina kusiner. Sen får han hjälpa till att rensa fisken.

Han tyckte det var så spännande! John visade och Ted han älskar ju att hjälpa till.
Gott grillat blev det! Lax samt egenfångad aborre, grillat. Nypotatis och creme fraíche. Det var gott, till det en kall öl samt en kaffe på maten. Vi hade det rikigt trevligt!

Fler sådana kvällar tack!
Ted är trött, men vill inte sova. Han somnar tillslut hos sin mamma i soffan. Var längesedan han somnade på mitt bröst så. Det är ju så mysigt att man ligger kvar en stund och myser. Snuffar på sin lille kille.

Idag har jag börjat med MATTEN! Lämnade Ted på dagis, sen satte jag mig ner och skrev presentationen till min lärare. VAD JAG ÄLSKAR ATT SKRIVA! Sen gjorde jag första testet som ska göras första studieveckan. Lite konstigt för där var bara en matematisk fråga. Hm, mailade läraren och hon sade att hon svara snart! Sen har jag ringt och ringt. Mäklare, a-kassan, kommunal...mm mm. Många telefonsamtal och köer. Telefonen har gått varm! Men många glada besked fick jag! Nu sitter jag här och har letat efter mitt matteblock som jag hade i höstas 08. Men hittar INTE det. Hittar mitt NKB block, men inte matteblocket. Får köpa ett nytt och räkna om allt. Men det kan jag behöva...öva!
 Hämta Ted sen kommer Pk hem och vi ska uträtta en del ärenden i stan. Sen ska jag på 24 års kalas för Nana fyller år idag! Hurra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0