Mardröm nr 1

2009...Självklart handlar den om att bröllopet går helt åt skogen. Då menar jag helt!!!

Drömmen var lång och så väldigt verklig, inget komiskt alls i den som det ändå varit i dom andra jag haft.
Kommer till kyrkan, där det tydligen var dukat till fest med.
Slöjan har vi glömt, brudbuketten och den som skulle hämta den (konstigt vi ska ju hämta den på fm för att ha till fotografering) var inte gjord!!!
Floristen får uppdraget att göra en på studs! Alla i kyrkan får vänta och folk börjar gå, mina tärnor dom går in för musiken börjar helt plötligt spelas. Jag TOTALVÄGRAR att gå in utan min fina slöja på mig!!!!
Börjar gråta och vi ställer in med en timmes tid....
Patrik försvinner, helt borta. patriks kompisar lovar att han kommer igen. Skulle bara fixa en grej...Nu nu nu tänkte jag!!!
Alla skrattar åt mig, sminket rinner håret trillar ner....Jag ser ut som ett vrak.
Folk börjar äta av maten.....AND SO ON.

Vilken dröm....jsut denna paniken man får. Nu börjar det pirra i min mage. Och igår "övade" vi lite att gå fin jag och Patrik.
Måste sett kul ut...vi går ju lite kutryggade båda två...inte ofta man sträcker på sig.

Sen började vi igår ordna med festhäftet. Sånger har vi en massa nu, ska bara välja. Samt att jag gjorde lite nytt vi ska ha med, men det är hemligt....
Här kommer en sång vi ska ha med:

Bröllopsdagen

melodi: I sommarens soliga dagar

Nu den stora dagen är inne
Som länge och helt fyllt vårt sinne
Ert bröllop vi hålla i minne
Och sjunga var vi är: Hurra, Hurra!

Refräng:
I frack så trång
Och kjol så lång
Så blir det säkert ändå sång
För KKKK ler när hon oss ser
Och MMMM slår ej modet ner.
I ljuvliga bröllopsdagar
Vi sjunga var vi är: Hurra, Hurra!

En fröken för evigt försvinner
Då brudgummens hjärta hon vinner
Men ändå en strof vi väl hinner
Vi sjunga var vi är: Hurra, Hurra!

Refräng: I frack så trång

Vi önskar er lycka på färden
Att hemmet med egna lilla härden
Ska bliva den bästa i världen
Och sjunga var ni går:
Hurra, Hurra!

En av låtarna till festhäftet...Kommit på en rolig sak vi ska ha med...Bara man tänker lite. Sen vill jag inte sitta och stressa med detta sen. Bra att göra lite då och lite, speciellt när man känner för det. Är ju inte alltid man gör det...

Kvällen bestod av besök hos Helene och Niklas, sen solade och tränade jag. Årets första spinningpass! Varmt! Nu ska träningen igång igen! Idag ska jag och Ted ut och trava i snön, för ja  här snöar det!!!


Josse...jag har en ny frissa....Skicka din mail är du söt!!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad skönt. hoppas du trivs med henne. =)

[email protected]

2009-01-03 @ 21:48:04
Postat av: josse

Vad skönt. hoppas du trivs med henne. =) kram

2009-01-03 @ 21:49:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0