♥ Vigselprogram

Idag under fm så kom vår Toastmadame Helene, med lilla Ellen. Ted och Ellen busade medans Helene hjälpte mig med Excel. Hon gjorde en Bordsplaceringsmall till oss som ska vara i mittuppslaget på vårt festhäfte. Inte 100 % klar så det får vi göra en annan dag. Men hon ordnade till en sådan snabbt! Sen gav hon mig tips om VIGSELPROGRAMET, hur man ska skriva det och hur man lägger upp det.
Nu sitter jag med en kopp kaffe,ska sluka den sen ska vi iväg innan jag börjar jobba. Har börjat på våra Vigselprogram nu idag. Inte det lättaste med alla tabbar och grejer, men det ska gå. Blir fint med må jag säga, vet ju ännu inte vad Ems ska sjunga så det kan vi inte skriva in än. Men dom ska inte skrivas ut än som tur är.

Kan bara vara skönt att ha dom klara!
Sen ska dom ju sys ihopa med...hm. Känns som om det vi kommer ha mest jobb med är festhäfte och vigselprogram. Tar nog mest timmar!
Vigselprogram från Calligraphen
Bild lånad från Bröllopstorget.




Vad ska stå i ett vigselprogram?

Det vanligaste är att brudparet försöker få med följande:
♥ Plats, tid och datum för vigseln
♥ Vilken ingång och utgångsmusik man valt (och gärna varför)
♥ De flesta spar sitt vigselprogram så det är roligt om alla sångtexter, dikter osv står med.
♥ Allt skrivs sedan i turordning i programmet
♥ Namn på de som ev ska sjunga
♥ Psalmer man valt
♥ Prästens/vigselförättarens namn
♥ Bön/Välsignelse
♥ Namn på tärnor och marskalker


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0