Vår helg

Vi hade det så mysigt på VÄLA i lördags jag och min Patrik.
Ted han packade innan han åkte till Farmor och Farfar!
 Där bar det av för honom med tillsammans med Faster Helene och Ellen.
Dom skulle med åka och handla, sen åka pulka.

Vi körde till Väla och strosade i affärer. Skor gav jag upp väldigt snabbt, utbudet var så dåligt. Alla skor var svarta vinterskor, och det förstår man ju då det rä Februari månad. Kollade igenom snabbt affärerna där fanns, men uten tur. Hittade ett par gammelrosa superfina pumps, men för höga att gå med en hel dag. Sen tyckte jag inte rikigt om rosetten där fram. Plus att där var peeptoe. Nja, nej...men färgen älskade jag.
Vi kollade underkläder och tyvärr så fanns där inget i dom vanliga klädaffärerna, vi fick till min stora fasa gå in på en underklädesbutik, jag tänkte bara på priset, brukar ju vara svindyrt i sådana affärer. Men icke!
Det var faktiskt Patrik the Groom to be som hittade balconette bhar, samt strumpeband till.
http://www.twilfit.se/start/index.php
Jag provade och då jag aldrig annars ha axelvandslöst så kändes det naket. (Nu avslöjade jag att det är en axelbandslös klänning)
Väldigt naket, när väl axelbanden var på så kände jag mig så fin. Men ack, tårarna var nära att komma...Kändes som om jag tränat bort mina bröst (aldrig haft stora men...)
Bad Patrik skaffa hjälp, detta gick inte. Hon var så duktig som hjälpte mig, hon tittade...Ja, studerade mina bröst och sade att min storlek var för liten. Hon hämtade en bh och tog bort larmet som klämde, vips!
SÅ SKA DEN SITTA! Kvittrade hon glatt!
 Så det blev balconette bh, trosor och strumpebandshållare.
Tyvärr så var stockingsen slut i min storlek, så det får jag köpa sen i stan. Men det kändes så skönt att få hjälp. Sen fick vi ju två hjärtformade askar på köpet!
Patrik han uppmuntrade mig så mycket hela tiden.
- Du ska ju ha klänningen över Johanna! Den kommer göra att du känner dig mindre naken! Självklart diskuterades det strumpeband, och det är väldigt viktigt enligt brudgummen....ha ha ha. Lugn Patrik, nu har jag köpt det. Allt till ett mycket bra pris, trosorna är så sköna!! Känns inte att man har på dom!!! Mne jag måste erkänna att jag aldrig köpt så dyra trosor innan. Dom får man inte fisa i...ha ha
 Blev en god kopp kaffe efter detta!
Sen letades det i fler affärer. patrik köpte en skjorta, en t-shirt på Carlings, kalsonger till bröllopet och kalsonger som han behövde. Ha ha. Vi köpte även till Ted såklart...
Blev en mysdress (linne och kalsonger från H&M)
Två mjuka svärd
En tatuering
Mallar så han kan rita dinosaurer

Sen var vi på Panduro...Köpte våra nålar!

Vi var inne i massvis med affärer! Svängde inom IKEA för att köpa våra linneservetter, men dom var slut. Hm...så vi körde hemåt sen.
Kaffe hos Pep, och sen var vi ute hos Sax ett tag. Pojkarna drack öl och vi lyssnade på musik.

Efter det var på CATS och åt trerätters.
 
Vad mätta vi blev. Skulle hyrt en film, men vi körde direkt hem.
Hem ljuva hem!

Vaknar söndag fm och jag bakar scones till min Patrik. Fixar the och väcker honom.
Vi avnjuter frukost, sen kör vi till Ted!
Blev en dag ute i pulkabacken. Trots Teds nackspärr.

Ted hade så ont i sin nacke, lille skrutten! Han var inte på sådär toppenhumör..Mne åkte gjorde vi, alla vuxna och alla barn! Det vill jag lova. En pulka dag med dessa roliga prickar, det är toppen.
Sen blev det gulsch soppa hemma hos Svärmor och där samlades alla som vanligt! Mysigt hade vi!

Vi planerade till bröllopet!



Tårtan,
bestämt recept. Kommer bli en trevåningstårta....men hallonmousse, vit chokladmousse samt lime.
Cake, Rebecca wilkowski photography Hur den kommer se ut är inte helt klart, men något i stil med detta.

Vi gjorde en planering till vår toastmadame och värdinna för kvällen. Tider är nu satta! Så att dom vet på ett ungefär, sen ändrar dom ju. Men dom vill ju veta hur vi vill ha det. Så från vigsel till tårtan...
 
Pratade om serveringspersonal, och alla tyckte det var bra att vi hade det. Majken kommer basa i köket och hon kommer ge våra servitriser order...Har räknat på ungefär 8 timmars jobb för våra damer. Majken kommer kanske få jobba lite mer.

Vi gjorde en ungefärlig inköpslista till Tyskland den 1april. Ungefär vad som ska skaffas..

Så vi hann med mycket igårkväll! Vi bestämde även helt klart vad Helene ska sjunga i kyrkan.
Nu är det bara Ems solo kvar..
Väl hemma så gjorde jag placeirngskorten, har ett dokument till det med nu. Bröllopsmappen är smockfull vill jag lova! MeN det ska bara skrivas ut, vet ännu inte på vad. Om vi ska ha tjockt kartongapper, eller vi ska ha samma pärlemovita som vigselrogrammen.
Fick även tips och tjocka papperservetter istället. Så det blir det!


Idag så har det inte varit mycket med Ted. Han har ont i sin nacke. Han var uppe vid 6 och sen somnade han om igen vid 9 tiden. Vi åkte till doktorn vid 12. Han käde på Ted. Dom hade egentligen ingen akuttid, men när jag sade att Ted har shunt så fick vi komma på en gång. Verkade vara en vanlig muskelsträckning (nackspärr). Fick värkmed.
Hämtar med, handlar, och sen äter vi. Ted fick välja och det blev pizza i ugnen. Tog väldigt lång tid att få i han medicinen...Men det gick! Nu är vi mätta och trötta.
Ted kollar film och jag ska pussa på min lille kille nu. Ska ringa jobbet och sen kommer Patrik hem. Ikväll ska korten från när vi var små scannas hos Hampus!!


GLÖM INTE ATT RÖSTA PÅ OSS, NORRA SKÅNES BRUDPAR 2009!!!

Kommentarer
Postat av: fine

kan du inte länka till omröstningen? jag hittar den inte på norra skånes hemsida! Klart man ska rösta :-)

2009-02-16 @ 17:16:22
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0