vill inte mer

nej, idag tänkte jag så....flera gånger. Orkar inte må såhär dåligt....
Det är ju säkert inte så farligt, finns dom som har det värre...men det ÄR jobbigt.

Julens sånger var mysigt igår, 1 ½ timme gick och Ted blev nu rastlös...Headbangade i kyrkan och tillslut rätt in i kyrkbänken...(ni vet där man har kyrkoprogrammen?)..
Aj aj aj, men gråta skulle han inte, alla tittade ju efter smällen...eftersom det var tyst i kyrkan just vid detta ögonblick. Hem och somnade gott båda två, sen att jag vaknat 100 gånger inatt....det är en annan historia.
 
Idag och endast idag med skulle Ted vara på dagis och sen är han ledig till den 8 januari med pappa sin!
Jag gjorde det gamla vanliga hemma, sen valde jag att vila eftersom jag hade så ont i min rygg så jag grät nästan...Kunde inte sova rikigt, men vilade ryggen under ett varmt täcke..
En underbar flicka ringde och ville bjuda på kaffe. Ett erbjudande jag först tackade nej till, men ångrade mig efter nån minut...varför ska jag bara ligga och glo? Varför ska jag ligga här och ha ont? Nej, jag tog bilen hem till Ems där även Erica min var. Flickdejt! Pepparkakor, kaffe och crepes...Kattmys och fyr i brasan..

 

Hämta min lilleman efter att jag träffat min make i 10 minuter. Gissa om det ska bli skönt att ha honom hemma lite. Bortskämd jag vet, men det är så tomt här hemma utan honom då han jobbar kväll. Ser inte honom alls..
In till COOP och irrade runt efter färg till skötbordet, kände hur det mer och mer sökte mig och gjorde ont. Riktigt ont...Ingen j-vla färg heller. Men mat blev det, man ska inte handla mat som gravid och småhungrig!
Julskinka 2 hg fick följa med och färsk annanas...? Ska inte tala om vad mer jag kom ner i kundvagnen..
Välkomnas med kaffe hos Nana. Ted lycklig över att få leka med Rami. Dessa pojkar.
Skönt att få besöka en toa och få sitta ner lite. Tjit jag vet, väger inte 100 kg och är fem meter bred...men 7 kgs mer vikt än vanligt det känns.
Kände hur det spände och spände, hela tiden...fick en riktig KICK av bebisen. En sådan kick har jag inte fått känna innan. WOW! Alla skulle känna bebis ;)
 

KLART ATT bebis sade HEJ till publiken!
Men att jag mådde skit av detta....hm. Inget man tänker på då bebis sprallar precis.

Efter att blivit klappad på magen och fikat med massa goooooda hemmabakta kakor ville jag bara teleportera mig till MIN soffa. Ville inte köra en meter..
Men fick tacka för gott kaffe och god fika och sätta mig i bilen, mörkt och brumma hemåt.
Kände hur jag fick svårt att andas och sammandragningar ofta. Ont i ryggen och tårarna kom, mådde illa och var svimfärdig. Ja, ville bara stanna bilen och tiden. DÅ VILLE JAG INTE MER. Med en liten 4 ½ årig kille i bilen var det bara att brumma vidare annars hade han nog undrat vad mamma höll på med...
Tårarna rann och jag var tvungen att ringa Patrik. Vet inte om det var en panikattack, eller vad f-n rent ut sagt det handlade om..
Patrik fick bli hämtad och jag vet inte varför jag grät som en kossa? Han var orolig och jag grät. Sen bölade jag ännu mer och nu bölar jag för att ja har bölat.
Ge dig ditt gravida vrak.
Så mycket känslor och detta med att ha ont skrämmer mig lite. Ryggen är inte skönt att ha ont i...sen att få svårt att andas, knäppte upp jacka och kläder...fick hålla ut BHn eftersom den är för litemn, hoppsan redan i 7:e månaden snart och fortfarande inte köpt en ny. Den spände och jag immade igen rutan på bilen...
Skönt att komma hem och kunna hoppa in i duschen direkt. Min älskade make tog över. Inget snack om saken. Känns så bra! Sedan dess har bebis varit vaken och gör sina volter i magen. Jag har NU FÅNGAT DETTA PÅ FILM MED. När Bebis gör sina konster! Patrik har hjälpt mig med maten och eldat, nattat Ted och nu sitter han och smaskar på godis...Jag är nog sugen på min juice. Trött, men kan inte sova....detta jävla prasslande..smaskande...argh...
Han fick precis en tillsägelse att hälla upp i en skål...
Jag blir fan knäpp.



Att försöka slappna av en kväll som denna, hm. Legat i denna posen och filmat magen och försökt att slappna av, men om man legat stilla i 20 minuter så ska det spänna ändå. Hur ska man kunna slappna av då?

 Jag hatar lögner och att ljuga folk rätt upp i ansiktet. Vet inte om jag brusar upp för lätt och det gör att bebis vill visa mamma att lugna ner sig lite?
Det ska jag fortsätta med att göra nu i samma pose som ovan....

Kommentarer
Postat av: Fine

usch gumman, var försiktig med dig själv. och köp ny BH! ;)

Stor styrkekram!

2009-12-10 @ 06:27:21
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: angelica

åh så fina bilderna blev:) nu kan jag läsa bloggen igen :)) saknar dig!!

Ps du skulle stannat kvar och ätit middag med oss finif ;) hoppas du mår bra!! puss

2009-12-20 @ 22:31:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0