Igår natt födde jag

4 barn, välskapta och så underbara. Det blev tre flickor som vägde ca 2,5 kg allihopa och en pojke som vägde 500 gram mer. Lite större var han än flickorna....
Emily var med och doulade och bad mig krysta då jag skulle och Patrik höll min hand.
Det var häftigt och gjorde inte ont därav en bra dröm...
Vilken dröm det var!!

Igår fick Patrik vara hemma och ta över då jag kände att nu måste jag sätta mig, eller bara få andas ifred.
Ryggen gör så ont nu. Jag undrar hur det ska gå ju mer magen växer?
Bebisen sparkar på bra nu, hårt och pigg ofta.

Ted pysslade, väldigt mycket klippa klippa klippa nu..Han gjorde en julklapp till tomten. Tejpa tejpa och klippa liiiite till....ha ha ha..Gullungen!
Vi var ute och gick igår med Doris, hon kom och hälsade på hos oss. Skönt att ut och gå lite var dag, blev en prommis på 1 ½ timme för det gick inte så fort för mig. Fick sammandragningar. Jag vet inte om det var en sammandragning som gjorde ont, men en gjorde ont. Kände inte på magen genom jackan så jag vet inte riktigt, men ont gjorde det i uppförsbacken...
Skönt att komma hem och äta sen. Film på kvällen och jag spelade musik för bebisen då Patrik nattade Ted.


Satt och blundade för mig själv..

Bebis fick höra musik som jag spelar mycket nu..
Bon Jovi- Thank you for loving me
Sonja Alden- Välkommen hem

Oändlig är längtan...


Bebis kickade då jag spelade Queen!! Ha ha ha...

V 27 har vi med gått in i..


Fostret kan nu öppna sina ögon. Vi vet att fostret reagerar på ljus, men vi vet inte om det kan se något inne i livmodern.

Har du lagt på dig? Alla gravida kvinnor ska lägga på sig en del kilon, men hur mycket varierar. Mellan 7-18 kilo är vanligt. Det viktigaste är att viktökningen är någorlunda jämn, och att du inte går ner mycket i vikt. Läs mer om viktökning under graviditeten - hitta din BMI.

Det kan redan nu vara klokt att förbereda sig inför förlossningen genom att göra en lista över vem ni ska ringa till, efter den stora händelsen. Kanske har du börjat tänka så smått på vad du ska ha med dig till sjukhuset i form av kläder och toalettsaker också? Det kan vara klokt att packa en väska om förlossningen sätter igång och resan till sjukhus blir hektisk. Här får du tips på packning av väskan!

Många gravida kvinnor blir på detta stadium lätt andfådda. 

Fostrets längd: ca. 34 cm
Fostrets vikt: ca. 1050 g

Vad ska man ha i sin väska? Vilken väska ska jag ha? Än ska jag inte packa den, men eftersom Ted kom 6 v för tidigt och vi var helt oförberedda så vill jag kunna känna mig lugn...
Vem som tar Ted är redan löst, the one and only Erica ställer upp. Känner att det kommer gå bra. Ted tycker så mycket om sin Erica. Precis som jag!!! Så det allra viktigaste är klart..Vem som tar Ted.

Ibland när jag får sätta mig ner eller har ont så frågar Ted om jag mår bra...han blir orolig och säger...
- Ingen fara mamma!!

Nu sitter jag och längtar efter mina pojkar som är iväg idag...
Jag och fina Erica har varit ute och gått och skvallrat av oss lite. Underbara vän!
Kaffe och jag har gjort vanliga sysslor...dammsuga gör ont...men är ett nödvändigt ont...Just nu skulle det sitta fint med en "bärbar" dammsugare utan sladd och tungt att bära på.
Tog en varm dusch och nu tittar jag på förlossningskliniken. Man både fasar och längtar efter den dagen.



Snusan och jag <3

Ska bli mysigt ikväll med kalas för Svärmor! Hurra hurra för henne!!
Familjeträff, kusinerna och bus. Sen är det ju FREEEEEEDAG!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0