Första onda

förvärken kom ikväll när jag låg i sängen för att få sova.

Dagarna har verkligen gått i ett och idag åkte Pk iväg på lan i tre dagar. Vad ska jag roa min lille gosse med. Blev BIO och Alvin och gänget 2. Gud så söta dom är dom små gnagarna. Rolig film...men
 Bebisen i magen ville inte ge med sig och har inte gett med sig på hela dagen. Jag vet inte om det är all stress som gör det, men även om jag tar det lugnt vilket jag och Ted gjort resten av kvällen så spänner det och sparkas. Läggdags vid 20:00 och efter att Ted somnat tänkte jag att jag med skulle somna och få somna i vettig tid kanske? Men icke!!! Den första ONDA förvärken kom, gjorde rikigt ont så jag fick resa mig upp och vagga runder ner för trappan...TOA TOA TOA...(inget ovanligt, mitt andra hem) och ett delat äpple. Det ger inte med sig här, den fövärken var den första som gjort ont. Inte ont så man ligger och kvider, tro mig....jag vet att det blir värre...men det gjorde ont. Nu spänner det och dom kommer titt som tätt mina sdr. Hur i hela friden ska jag kunna sova?? Vet inte rikigt vad jag ska göra. Andningen är jobbig och jag flåsar som en kossa som just sprungit ut på grönbete efter att varit inne hela vintern och det ger inte med sig. Inne på bio kändes det som att ha en liten lätt urinvägsinfektion....spände och ömmade. Argh. Jag blir tokig, precis gått in i 3:e delen av graviditeten (trimestern) och sista delen. Men än är jag inte redo för att föda, eller lust att föda en prematur bebis till. Inte alls vill jag lova. Jag vill in och föda bebisen och hinna mysa med nyfödd på brösten, amma sen komma hem så fort jag bara får. Vill inte ligga på sjukhus och absolut inte innan bebis kommer ut som med Ted. Finns det något tråkigare än att ligga och glo i ett sjukhustak mitt i natten? Nej, skulle inte tro det....

Jag ska flåsa mig vidare och hoppas på en lugnare dag imorgon. Badhus med barn, men jag hoppas att dom är snälla och lydiga. Att vattnet ska vara rikigt varmt och lugna magen lite....


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0