Ryggen pajjat

Farmor min fyller 72 år idag!!! PUSS Å GRATTIS!!


Jaha, därav min frånvaro här..
Igår morse då jag gått upp för att jobba, skulle böja mig ner för att ta en topz....Känner hur det knäcker till i ryggen, benen vill inte bära. Där ligger jag på golvet 6:15 på morgonen...
Efter ett tag då jag vågar röra mig igen...kryper till trappan och kallar på Patrik..Han kommer ner, hjälper mig till soffan. Jag ringer jobbet och förklarar att jag inte kan komma idag...

Ligger och har ont bara....Farmor och Farfar var här hela dagen. Farfar klippte mitt gräs och gjorde vid alla rabatter. Farmor stöttade mig med Ted, vi gick hem till Gudrun på kaffe. Visade hur en ringkudde ser ut, eftersom att hon ska sy vår.
Sakta men säkert hem igen, Farmor Ingrid kommer och avlöser. Hon läser saga för Ted och gör plättesmet. Sen bakas det plättar för fullt. Pappa kommer med och laddar kaffebryggaren såklart! Ted somnar på soffan, och min fina Pappa bär upp honom. Frid i huset....jag ska gå coh lägga mig då jag ser att Ted sitter på golvet, nerkissad och nerbajjad. Har aldrig hänt innan att han har bajsat på sig...Ringer till Patriks förman i ren panik, säger att Patrik ska ringa upp. Tack vare att Ted var SÅ DUKTIG så kunde jag duscha av honom och kela i soffan. Han fick prova min värmedyna. Så stolt över honom. Ont hade jag nu, kroppen orkade inte gå så att jag fick krypa....Nu orkade inte benen bära upp hela överkroppen mer....

Idag vaknade jag med ännu mer smärta. Tar ett bra tag att komma igång innan man kan röra sig.
Fruktansvärt ont har jag nu....vill bara skrika. Något ännu värre är det att Ted har fått svinkoppor....igen. Fan vilken otur vi har!!!!!!!!!!
Farfar kommer snart och hämtar mig, tro inte att jag tänker strunta i att åka in och labba med naturkunskapen idag inte...Nej nej. Får väll se hur länge jag orkar....

Lite roliga nyheter....
Pratade med Veras man idag, brudklännningen är nerpackad....Skickas idag innan klockan 16:00!!! Så förhoppningsvis har jag den imorgon. Och imorgon kanske min nya kamera med kommer!! Något att se fram emot!!!!!
Nu ska jag ta mig ner för trappan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0