Kakbak och skogspromenad

Jaha, snart en söndag lider mot sitt slut. Vi har fått massvis gjort här hemma, storstädat och det känns skönt. Patrik har hunnit med mycket i vårt sovrum. Allt paneltak är nu borta, just nu håller han på att ta fram skorstenen. Men denna gången ska vi inte ta fram hela, foga om och putsa. Vi ska måla den med vit stenfärg. Kommer bli tjusigt! När Ted vår somnat ikväll ska vi bestämma lite vad som ska införskaffas, och vad för färger rummet ska gå i.
Jag och min lilleman vi ville ge Patrik lite lugn och ro i arbetet. Vi gick ut i skogen för att leta svamp. Blev inga trattisar, men Ted tyckte ju att det var kul att plocka vilken svamp som helst. Vi plockade kottar och blommor, lade vid vägen. En hare som hade mist sitt liv, så vi lade blommor och kottar där. Traskade hem igen i det sköna höstvädret. När vi kom hem så tvättade vi Pärlan, och vattnade blommor. Vi gick in och bakade "Shackrutor", mjöl överallt men goda blev dom tyckte Patrik. Vi lagade mat och nu "jobbar" pojkarna där uppe. Ted tycker det är så kul att hjälpa till så gott han kan. Jag ska ta med lilleman till Moffe och Katja nu. Patrik ska jobba vidare här hemma, låta han göra det nu när han är på humör för att få något gjort. När han väl börjar så finns det inget stopp på honom. Kan vara med att han vill ha det klart så fort som möjligt, då datarummet står på tur. Nu ska jag ta nytvättade Pärlan och köra hem till Pappa min på fika. Later..ta ta

Kommentarer
Postat av: teddy

Thanks thanks. Skååååne har varit underbart.

Hoppas helgen har varit bra :)

2008-09-14 @ 20:12:42
URL: http://caitlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0