Med en kopp kaffe i handen

Idag vaknade jag av att jag drömt en sådan fruktansvärd dröm!!!
Här kommer storyn...

Det var vår bröllopsdag, jag hade varit hos frissan och håret var jag inte nöjd med, inte heller sminkning eller hur jag såg ut över huvud taget. Kände mig sååå ful och tantig. Dags för fotografering vid vårt hus med dom närmaste som varit med under dagen. Emily ska fota vårt "möte" för första gången. En fotograf till var med (inte den vi bokat), men ingen fattade hur jag menade med att vi ska stå vid en varsin sida om en vägg och inte kunna se varandra, ett kort ska då knäppas. Men det var det ingen som fattade, så Patrik kommer framhoppandes och jag blir rosenrasande, slöjan åker av och jag bara gråter. Patrik bara retas och säger att det gör väll inget?? Men det gör det, enda gången i mitt liv jag gifter mig. Då ska det fan bli som man drömt om. Inte nog med det, slöjan vill INTE sitta på plats alls. Bara trillar av....Alla skrattar och säger:
- Men Johanna, lugna ner dig nu, det är väll bara att sätta dit den igen???
Nej jag lugnade inte ner mig, tänkt om den trillar av i kyrkan, eller när vi dansar brudvalsen?????
För fan ge er, det är INTE ER DAG!!!!!! Jag känner hur paniken växer som en deg som jäser inne i magen. Helvetesdag.

Första mardrömmen jag har om bröllopet, och det var sååå hemskt. Jag fällde en tår när jag vaknade, tänkte att jag vill inte gifta mig. Jag tycker vi har det bar som vi har det nu....sluta nu sluta nu...SLUTA!!! Allt tragg och alla som ska ha reda på saker men som egentligen inte bryr sig ett skit.
Det var det första jag tänkte när jag vaknade, hade panik. Men somnade om igen...

Nu sitter jag här med en kopp kaffe i handen, lugnar mina nerver. Ted har varit så snäll idag och vi sov länge. Skönt!!!
Vilken dröm, jag undrar vad mitt undermedvetna vill säga mig? Något är det iallafall. Nej jag vill inte ha nån psykanalys.

Vet bara att denna soliga dagen känns så bra efter beslutet jag tog igår. Ingen mer matte för min del.
Ett beslut som är svårt, inte mailat min lärare än. Vill inte ta det steget. Vill, men samtidigt inte. Känner att första kap var kul, andra som att vara i skärselden, och tredje som att vara i skärselden och aldrig återvända. Så känner jag.
Naturkunskapen däremot har jag gjort testet idag igen hade bara ett fel!!! MVG ,MVG MVG!!! Ha ha ha....

Känner nervositet över bröllopet nu. Har jag inte gjort innan. Jag och Patrik (nu kommer en HEMLIS TILL ALLA) har funderat på att flytta bröllopet närmare. JA DET ÄR SANT! Till den 1 maj (vår dag) en fredag....Men vi fick panik båda två när vi började diskutera det. Så det blir den 8 augusti 2009. Inte heller den 1/9.09....ha ha ha.

MEN IDAG ÄR DET IALLAFALL 10 MÅNADER KVAR!!!! 10 MÅNADER KVAR TILLS VI BLRI MAN OCH HUSTRU!!!

     Bröllopsmässan i söndags.....ljusen längst upp till vänster ska vi ha. Finns i Knäred!! Patrik gottar sig med prover och prover...han åt och åt...ha ha ha. Regnade gjorde det, Patrik tycker inte om regn. Absolut inte när det är kallt!! Ha ha ha. En glad Bridezilla!
Patrik sade:
- Jag måste få ta en bild nu när du är i ditt esse!!!! Ha ha ha ha...
Jag var så glad med för jag hade precis fått ett armband av Patrik, något fått till bröllopet!!

 Min Pojkar i helgen!!!

 
Jag och mitt Hjärta!!

Här kommer slöjan!!!

 
Måndags.....Atelje MB! Ted bland en massa klänningar. Vi hittade min där med såklart!
Johanna egofotar!


ÄLSKAR DENNA BILDEN! Vad jag tycker den är fin!!!
Tänkt när vi är klädda för dagen och tar en sådan bild! Ser våra tackkort framför mig!!




Närbild! Kant av spets med vita blommor. Vita blommor kommer vara ett genomgående tema under hela bröllopet.

Kan inte hjälpa att jag är kär! Visst är den fin??!!!!

Nu ska jag fylla på med mer kaffe!!!

Kommentarer
Postat av: Sessan

Åh så roligt ni verkar ha haft det =) bröllopsmässan måste ha varit jätteroligt!



Du, du har inte skrivit nåt mail till mig än va? Har inte fått nåt iaf.



Frstn, du missar väl inte min tävling där man kan vinna en preuneration på elle och en goodiebag från make up store !

2008-10-08 @ 15:30:32
URL: http://sessan82.blogg.se/
Postat av: fine

åh... va fint johanna! <3

2008-10-08 @ 19:17:28
URL: http://fine.webblogg.se/
Postat av: emily

Gumman! vilken hemsk dröm! tur att den inte var sann. Kanske ska du ta och lyssna till den och fundera på vad den betyder. Jag kan på något konstigt vis kanske förstå varför du drömmer som du gör, men det kan vi ta när vi ses. Synd med matten, men INTE HELA VÄRLDEN! bara att inse, att man kan ju inte vara bra på allt. Vi är de sämsta bästa du och jag!!!

Och slöjan.... vet inte vad jag ska säga... du är så VACKER! Längtar tills jag får rätta till den en sista gång den 8/8 2009... kan inte förstå!!!

2008-10-08 @ 20:55:03
URL: http://emilystankar.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0