Hujedamej

Vilken dag. Ted sov ändå till 8 idag, fast att han sov hela kvällen igår och sen var vaken...mindre kul. Han är inne i någon sådan period igen. Vill absolut inte gå och lägga sig. Går väll över snart igen, som innan.

Jag mös med lilleman hela fm....orkade inget. Så är det när man har jobbig mens...
Sen satte vi igång och bakade! Blev chokladmuffins, något måste vi ju göra förutom att städa som jag gör var dag.
Blev goda, och Ted tyckte det var mumma med ett stort glas mjölk till. Jag med..ha ha.

Ringde Ems, men inget svar...Erica däremot svarade och vi hade båda tänkt på varandra idag! Kul! Hon, Sanna och Andrea kom. Kaffe och tösaprat, barnen smaskade på muffins. jag sprng på toa stup i kvarten, värre än gravida Erica.

Till jobbet på Enhetsmöte, kände då hur jag dåsade ihop. Sen har mitt huvud hållt på att sprängas hela kvällen. Frutansvärt ont, mår illa och kan knappt äta. Blöder gör jag i massvis!! Tar ju aldrig slut eller lugnar ner sig känns det som.
Kommer hem och Ted är vaken 21:30....liiite sent. Får reda på att Farmor är på sjukhus...nej nej nej...Nu orkar jag inte mer idag. Slänger mig på luren och det visar sig att hon fått komma hem. En STOR LÄTTNAD vill jag lova. Allt är bra med henne nu, hon var uttorkad. Usch...lilla Farmor. Pratade med henne om mina besvär, vill inte berätta vad hon anade. Men det kan ju vara cystan som kommit ut med. Har ju en cysta det vet jag....men att det ska göra såhär ont. Jag vet att jobbig mens har jag, precis som min mamma som fick läggas in för hon förlorade så mycket blod. Det vet att jag ärvt av henne, men sårhär jobbigt. Detta iallamående...
Vet inte om jag ska gå och försöka sova eller var jag ska bli av. Lite ensamt, Patrik gick bara upp och lade sig. Kund ef-n inte säga godnatt eller nåt. Fast jag sade att JAG MÅR INTE BRA! Kan man inte ge en klapp på axlen iallafall?
Fuck it...Så ledsen. ENSAM. Katterna har tjurskonken slängt ner i källaren...bara för att dom busade. Lilla LuNa står och skriker vid källardörren. Hon vill till Matten sin...Naw. Klart att hon ska komma upp.
Ibalnd vill man bara spy av sig! Att allt är inte SÅ BRA alltid....alla är människor, idag är inte min dag vill jag lova.
Vi behöver nog lite ledighet tillsammans. Inte konstigt att man blir så trött när man har en tre ½ åring som vägrar sova. Klart att jag förstår att han är TRÖTT. Men snälla säg det då....ibland vet man det, men vill höra det.
Nej, imorgon är det säkerligen Johanna igen, men idag som sagt är INTE min dag.

  Såhär glad kommer jag vara imorgon....bara det gör en glad..ha ha.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0