Egentid

Ja, en del ärenden på stan. Ha ha, slängde mig i ståsolariet i 12 minuter, sen blev jag rastlös. Det ska ta lika mycket som enn vanligt liggsolarie i 20 minuter. Varm blev jag iallafall, nån gång till sen är man lite brun och fin.
Till Maxi och hittade FINA HANTLAR! Hittade inga Rudolf öron till vår Ted...MEN...Jag köpte hans älskade apa som han velat ha så länge!

Till skolan och gick igenom inför nästa prov:Gener och Genteknik. Sen blev det livliga diskussioner om genteknik och gener....Kan det vara så att man väljer en partner som har så olik gen än vad man själv har? För lika gener är ju inte bra. Därför syskon inte ska skaffa barn med varandra, oftast blir dom barnen sjuka. Jag kan dra en lååång radda. Men det vi diskuterade var mycket intressant.
Väl hemma hade Farfar min burit in all ved nu. Så nu har vi låångt framöver. Allt är under tak och lavat så fint! TACK FARFAR!! Det hjälpte oss mycket vill jag lova, och det värmer såå gott.
Hämtade min lille Kille, (apan var i barnstolen).
- Titta Ted! Vem är det som sitter i bilen??
Ted han kollar och ögonen börjar glittra på min lille kille.
- Det är ju en apa Ted!!!
Ted blir så själaglad! Något han önskat länge, det är denna apan.
Han åker hem med sin apa i famnen....Gulligt!
Vi myser och busar, sen vill Ted vila. Jag laddar kaffet och slumrar en stund. Vaknar av att Farfar tjoar, jag hade bara blundat i en kvart. Klickar igång kaffet och Ted sover vidare.
Patrik hjälper Farfar med våra stuprännor, ja dom måste rensas!! Sen dricker vi kaffe och jag blir rastlös.
Patrik sätter sig vid "putern" och jag tar mig en promenad, kom på mig själv att jag lovat mig själv:var dag!
Gick en mysig 40 minuters prommis, sen blev det mörkt och jag traskade snabbt hem hem hem!!
Väl hemma jobbade jag lite med mina fina hantlar. Dom är så bra! Ska bara leta reda på en stång med.
Efter lite träning och egentid drog jag väck Patrik från sin apställning och vi spelade kort. Lilleman vaknade och det blev mys...Han visade Pappa sin fina apa!
Vi bestämde oss för att fira dagen med FRUKTSALLAD och glass. Mumma blev det och Pappa min kom på besök!

Pojkarna mina har badat och jag har kollat DH. Blir nog nana tidigt ikväll för oss alla tre.





Åh, tog lite julbilder på Ted idag med, men blev inte 100 % nöjd. Han var nog rätt så trött på att le framför kameran... Nere på ICA drog jag åt mig en tomteluva med renöron, får se om man kan göra något kul med den?
Fångade Izor och Ted på bild...Vi spelar Memory och Izor somnar på bordet hos oss, sen myser Izor och Ted. Så söta!!
Tänk att man kan älska en katt så mycket!!!!


Han är alltid där!! ALLTID! När jag hänger tvätt stryker han sig mot mina ben och spinner.
När jag är ledsen så kommer han upp i min famn och puttar på mitt huvud, knuffas och burrar.
När jag sover kryper han upp på kudden intill..
När jag ger han mat så tackar han alltid och sen gluffsar han...Ha ha ha.
Han är alltid där, no matter what! Vet inte vad jag skulel göra utan denna fyrbenta lille vän. MIN LILLE IZOR.
Min lille hårboll som ligger på mina kläder i badrummet. Matte Ä l s k a r D I G

Nu vill mina pojkar mysa!


Kommentarer
Postat av: Anonym

du verkar så himla duktig på att få allt att gå ihop - privattid, familjeliv, huset, planeringen inför bröllopet. :)

impad!

2008-11-17 @ 21:37:42
Postat av: fine

äsch, att det var jag som skrev kom inte med :)

2008-11-17 @ 21:38:19
URL: http://fine.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0