Farmors slöja

Åh, om man kunde ha den!!!


Lilla Farmor som har det största Hjärta jag vet!

Idag var det sista jobbedagen för denna veckan, resten ska jag vila ryggen. Det har frestat på ryggen dessa tre dagarna, men det känns ändå så bra! Idag bar det av in till Hässleholm på eftermiddagen. Jordgubbskalas hos lilla Farmor. Vi pratade såklart, bröllop!

Farfar tog fram deras "Bröllopsscrapping", dom hade några få bilder och sparat inbjudan och tackkort. Så nu vet vi vad det ska stå på våra tackkort iallafall. Farmors slöja var sååå fin. Efter att hon använt den så lånade hon ut den till sin blivande Svägerska. Den finns tyvärr inte kvar, likaså kronan och klänning. Det enda hon hade kvar var ett litet hänge som hon hade i en silverkjedja, men det går inte alls ihop med "pärlsmycken" jag vill ha. Tittade igenom vad dom hade för psalmer, men det var inte heller några roliga. Jag får väll hitta på något annat jag kan låna av henne, men vad? Farmor såg verkligen ut som en prinsessa på deras bröllop. Den vackraste brud jag sett!!! Så vacker! Det glänste i hennes ögon när vi satt och tittade på korten, inte bara i hennes utan farfars med. Han har kanske ett par gamla kallingar jag kan långa, eller varför inte ett par av hans långkalsonger eller en brynja. Ha ha ha, skämt åsido, jag har en annan plan. Vet inte hur jag ska fråga det bara? Men det tar jag liiiiite längre fram. Men det ska nog inte vara några problem. Tror att farmor tänkt samma tanke.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0