27 dresses

Åh, vilken GRYMT BRA FILM! Snacka om att jag grät som ett barn på slutet..eller ska jag säga grät som en blivande brud. Kan inte fatta att en film kan påverka en så mycket. Jisses vad känslor när man själv får gå upp för altargången och se sin brudgum! Åh, jag gråter inombords av lycka när jag tänker på det ögonblicket. Hur ska jag kunna hålla tillbaka tårarna? Alla känslor, hjärtat bultar, nervöst, fötterna domnar, huvudet snurrar och självklart blir man väll toanödig mitt i allt av all nervositet. Säkerligen så svimmar man och vaknar, allt är bara en dröm.
Gud förbjude!

Jag kan fantisera i en evighet. Jag vet bara att jag är så lycklig över att jag ska få känna den lyckan, lyckan att få bli inte bara fru utan HANS. Mannen som jag avgudar! HAN som gör mig lycklig, trygg och vacker. Han som får mig att känna mig som DEN RÄTTE, HON. Jag längtar mer och mer för var dag som går. Att få leva resten av mitt liv med mannen som jag älskar så mycket så det finns inte ord för att beskriva hur mycket. Hur mycket han betyder för mig. Han kom in i mitt liv som en blixt från klar himmel, en blixt som legat och pyrt i flera år. Träffats, ytlig vänskap och aldrig ens tänkt tanken på något annat, tills DEN KVÄLLEN. Det är som en saga. En riktig saga. DEN KVÄLLEN, DEN 1/1-04. Klockan rätt så på det nya året, 01:50 snåret, det sade "klick" och jag vet ännu inte hur det gick till. Eller varför? Just den kvällen var den bästa kvällen i mitt liv!!!!! Att bli så "carried away" att man glömde allt och alla just för dom timmarna från 02:00 till 10:00 då Han lunkade hem. Sedan den dagen har jag varit säker på mitt. Säker på att HAN är den rätte. Patrik är det bästa som hänt mig, från att ha varit så osäker och otrygg....till att känna sig så säker och trygg. Det kändes så fantastikt bra! Great!

 Patrik 23 år...inte visste jag om att det var släktkalas jag var bjuden på..
Snacka om "Sweped away"

En dag snart ska jag printa ner hela sagan om den "kvällen" och flera kvällar framåt. Saker som jag hållt för mig själv i flera år. Men det kommer då jag har printat ner det rikigt bra. Detta var bara ett smakprov.

Filmen: 27 Dresses

Jane (Kathrine Heigl) ställer ständigt upp som brudtärna åt alla i sin omgivning. Hon själv är olyckligt kär i sin chef. När hennes lössläppta och ytliga lillasyster Tess (svenskan Malin Åkerman) hälsar på och inleder ett passionerat förhållande med Janes chef ser Jane rött. Hon gör allt för att få honom att inse att Tess, som bl.a låtsas vara vegetarian men frossar i kött i smyg, inte är den rätta för honom. Jane behöver inte bara härda ut med att dölja sina känslor utan ska även vara Tess brudtärna. Historien är underbar och romantisk, med ett frosseri i bröllop och maffiga klänningar. 27 Dresses är som en ask chokladpraliner, you never know what you gonna get?. Gillar du bröllop och Hollywood är filmen ett måste.


Gissa vilken låt dom spelade i filmen?? Jo "The turtles" Happy Togehter! Lite ironiskt för det var inte ett romantiskt sammanhang i filmnen. Men för oss så är den så speciell...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0